Pagina's

maandag 21 november 2016

PELGRIMSPAD DEEL 4






Vandaag moest er flink doorgelopen worden want van Reeuwijk naar Schoonhoven was het 27 kilometer. Een afstand die goed te doen is als je over wegen loopt maar hier loop je vaak over dijkjes en dwars door weilanden, en door bossen en dat loopt toch iets zwaarder. Het begon met mooie doorkijkjes over de Reeuwijkse plassen, soms liep je op padjes met links en rechts water, heerlijk.









Op een gegeven moment moest ik voor een ophaalbruggetje wachten omdat er allemaal zeilklasjes langs kwamen, Van kleine kleutertjes die door de juf en meester ( of hoe dat dan ook heet in zeiltermen) met een motorbootje voorgetrokken werden tot de al grotere kinderen die, ook voorgetrokken maar toch ook al zelf zeilend. Dat werd het onderwerp voor mijn volgende blok.











In het begin kon ik nergens een patroontje vinden van bootjes die me leuk leken dus heb ik uiteindelijk zelf maar wat getekend en zie hier het resultaat. Weer lekker een rare maat dus hoe straks alles in elkaar moet passen..... geen idee maar dat is van latere zorg.







Net voor Gouda moest er nog een Olympische horde genomen worden.
Deze keer ging het tussen de weilanden door met 32 hekken die gepasseerd moesten worden. Na over 5 hekjes te zijn geklommen kwam ik erachter dat de meeste gewoon open konden, maar dan moest er geen koe voor staan die niet aan de kant wilde....
Eindelijk, na 7 uur lopen kwam ik aan in Schoonhoven. Mijn eindpunt voor vandaag en startpunt voor de volgende keer.




WORDT VERVOLGT.....



1 opmerking:

Mien B zei

Ook deel 4 weer met een mooi toepasselijk blok