Pagina's

zaterdag 14 juni 2014

2 AFFO's.... 2 Finishes

Eindelijk heb ik mijn tas af en er past met gemak een grote quilt in en dat was ook de bedoeling.
Zo zijn de blokken die ik over had van de quilt voor mijn moeder goed gebruikt.

Finally I finished my quilt tote.
I'ts big enough to take a big quilt with me and that's just how I wanted it to be.
A good way to use the blocks who were left over from my Mothers quilt
Aan de binnenkant heb ik een flap genaaid die je met 2 linten sluit.

On the inside I sewed a piece of fabric so I can close it.
Dit naai-etuitje lag al heel lang te wachten om afgemaakt te worden. Er hoefde alleen maar een rits ingezet te worden maar nu is hij eindelijk klaar.

This sewing case took a long time to finish. I just had to sew the zipper in.
Ik ben daar, volgens mij, 2 jaar geleden mee begonnen op een workshop tijdens de quiltdag in Helmond.

I started making  it , I think,  2 years ago at a workshop at the quilt day in Helmond.
Ik kon het weer niet laten om er weer wat aan te veranderen. Eigenlijk zijn het 2 cirkels op elkaar met een korte rits ertussen maar ik heb er aan iedere kant een strookje tussen gezet, een langere rits en plek voor een werkje en garen.
En zo wordt mijn lijstje met UFO'S steeds korter..... alhoewel...

I couldn't resist to make some changes on it. In fact it are 2 circles sewed together with a small zipper but I made a small flounce (?) on each side and sewed a long zipper in to it.
My list of UFO's is finally getting shorter.....although....


GROETJES ROOS






5 opmerkingen:

Impera Magna zei

I love your quilt tote... it's lovely! Wonderful idea to make a top that closes like that...

The round sewing case is darling... great job!

*waving across the big pond*

----Freda

Guusje, zei

Wat een erg mooie en handige tas en wat een erg leuk en handig etuitje.

ria vogelzang zei

Wat een super tas! En ik heb ook zo'n handig klein etuitje; leuk voor het meenemen van kleine handwerkjes.... ;)
Fijne zondag!

mieke zei

Een mooie tas en een mooi etui.
En ja, een etui met een grote rits is veel handiger dan met een kleine rits.
grtjs Mieke

marion zei

wow wat goed van je, en meteen twee handige dingen waar je veel plezier aan zal beleven.......
ik heb het etuitje ook nog liggen maar vind je idee van een grote rits wel een goed plan