Pagina's

donderdag 29 mei 2014

Een weekje vakantie- A week vacation

Een paar weken terug was ik samen met mijn lief een weekje op vakantie geweest in Denekamp op de Bavelds-dennen. We mochten een week in het huisje van mijn oom en tante die in Oldenzaal wonen.Een bezoekje aan Lohuis-Tijhuis kan dan natuurlijk niet uitblijven.

A few weeks ago I went, with my love, for a short vacation to Denekamp at a park named  Bavelds-dennen . We stayed at a house, owned by my Uncle and Aunt who lives at Oldenzaal. When we are at that part of the land I can't resist to pay a visit to  Lohuis-Tijhuis ( a lovely quiltshop at Oldenzaal )
Er gingen natuurlijk ook de nodige werkjes meegegaan.
Voor we gingen heb ik van alles wat ik nog had liggen de onderdelen bij elkaar gezocht, de ontbrekende delen geknipt en gesneden en alles in zakjes gestopt. Het werd tijd dat er eens het een en ander afgemaakt werd.
Het onderste wordt een quilttas. Mien B. Had een tijd terug een patroon bij van een tas en ik had al een tijd het idee om van die blokken een tas te maken maar zonder patroon wilde het niet zo lukken. Nu dus wel.
De blauwe klosjes was ook al zoiets wat al een hele tijd rondzwierf. Ik hoefde alleen nog de border te quilten en er een biesje om te zetten. De blauwe stof voor het biesje heb ik bij Lohuis- 
Tijhuis gekocht dus die kan ook afgewerkt worden.
Mijn "vroege diensten" vestje mocht ook mee, voor de afwisseling.

I also took a few projects with me to work on during our stay there.
Before we went I completed a few projects that were laying around for a while and put them in bags. It was time to finish up some things.
From the brown blocks I'm making a big bag in which I can  take my quilting stuff with me.
The bleu spoolblocks I made a long time ago and it was lying about the house for a while. I just had to quilt the border and buy a blue fabric for the binding. So I did.
I also took my "early shift" cardigan for a change.
En dan had ik nog iets nieuws geleerd. Mijn tante blijkt een kei te zijn in het frivoleté, en dat was nou net iets wat ik nog niet kende en wat natuurlijk geleerd moest worden.
Het heeft me wat uithaal werk gekost maar uiteindelijk kwam er toch iets zinnigs uit mijn handen.

I also learned something new. My Aunt seems to be a star at tatting, and she learned me how to do it.
It took me a lot of unpicking but finally I made a small border.
Na een heerlijke week was het al weer tijd om naar huis te gaan maar eerst kreeg ik nog een heel bijzonder cadeautje mee.

After a week it was time to go home but first I got this special gift from my aunt.
Dit schilderijtje van het huis van mijn opa en oma heeft mijn oom getekend en mijn oma van vaderskant heeft het geborduurd. 
Een hele prestatie als je weet dat haar handen helemaal vergroeid waren van de reuma.

This picture of the house of my Grandparents was drawned by my Uncle and embroidered by my Grandmother.
A great achievement when you know that her hands were crooked because of her rheumatism.
Van mijn tante kreeg ik dit schellekoord nog mee. Ik ga daar maar eens een paar mooie plekjes voor uitzoeken.

My Aunt gave me this piece of embroidery. I think I'm going to find me a few nice places at my house to hang up these beauty's.

Zo zie je maar dat het handwerken toch echt wel in mijn genen zit.... ik vraag me alleen af waarom het dan bij de meiden zo mis kon gaan....

As you can see handwork is at my genes.... I just wonder were it went wrong with my girls...


GROETJES ROOS



1 opmerking:

Impera Magna zei

So glad you had a lovely vacation and congrats on finishing up some projects! I'm envious that you are learning to tat... my grandmother tatted and I always wanted to learn.

As for creativity skipping a generation... my youngest grandson (yes, grandSON) wants to learn how to sew! I'm pleasantly shocked and will be happy to grant his wish... even let him use my machine. Perhaps you'll be able to teach your grandchildren...

Greetings from across the big pond!

----Freda