Pagina's

maandag 4 november 2013

Een creatieve dochter.... A creative Daughter.

 Na vele jaren proberen om in ieder geval één van de twee meiden aan het handwerken te krijgen lijkt er nu dan toch echt een sprankje hoop te zijn.
Onze oudste moest voor school een werkstuk maken over de Human Footprint en daarin ook iets over de verwerking van katoen.
En dat is nou net iets wat een quiltende moeder in overvloed heeft.
 
After many years of trying to get, at least on of our girls to learn some handwork, there's a little hope.
Our Eldest had to make a paper about the Human Footprint and the processing of cotton for school.
And cotton is what a quilting Mother has plenty.
Ze wilde om haar werkstuk een kaft van stof en of ik haar daarbij kon helpen.... maar natuurlijk.
De stoffen omslag werd uiteindelijk een quiltje... hoe kan het ook anders.
Het enige wat ik heb gedaan is uitleggen wat ze moest doen en het quiltje met de machine doorquilten.
 
She wanted a cotton cover and if I could help her to make it.... but ofcourse.
The cotton cover finally became a little quilt... what else...
The only thing I had to do was explaning her what to do and to quilt it on my machine.
 Er werd zelfs een bolletje katoen als boekenlegger gemaakt...
 
She even made a cotton ball bookmark...
 ... en de zijkanten netjes met de hand dichtgenaaid.
 
...and sewed the sides together by hand.
 Een gevingerhaakt katoenen draad erdoor en klaar is Julia.
Super toch van mij heeft ze daar al vast een dikke 10 voor gekregen.
 
A hooked thread keeps everything together and ready.
Beautyfull, I would gave her an A for it.
In de tussentijd ben ik weer met een kerstkussen bezig, ik denk dat dit echt het laatste wordt dat ik dit jaar maak... denk ik.
Een kussen met een gat zul je denken.... niet echt, er komt nog een stitcherie in maar ik ben nog druk bezig met tekenen.
 
In the meantime I'm working on a Christmaspillow ( again ) but I think this will be the last one this year.... I think.
A pillow with a hole, you think... no way, I'm making a stitchery for the centre part. I'm still busy drawing it but the intention is to make an angel.
 
GROETJES ROOS


8 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Wat een prachtige footprint kaft !
De kleuren en ook zo netjes gedaan,
Erg leuk ook :0))
En ... heeft ze de smaal te pakken ; 0)

Groetjes,
Simone

Freda Fields Alley zei

There is NO doubt where your daughter got her creativity.... that is a fabulous cover!!! Great design and perfect execution! Congratulations to your daughter!

A Christmaspillow... it's gorgeous and I can't wait to see the stitchery you're planning...

Love the creative mind at work!

Greetings from across the the big pond!

----Freda


Heleni zei

Wat heeft je dochter dat leuk gemaakt zeg. Heel mooi geworden. Het kan zomaar zijn dat ze nu de smaak te pakken heeft.

Mien B zei

Complimenten voor Julia en haar moeder !

wilma oud zei

Wat een leuke kaft is dat geworden. En dan voor de eerste keer. Zeker een 10. Jouw kerstquiltje wordt ook mooi. Groetjes Wilma

Hennie zei

Nou dat kaft is erg goed gelukt, wat mij betreft is dat zeker een tien waard.
Succes met je kussen ik ben benieuwd welke stitcherie je er in maakt.

Groetjes Hennie.

Harriët zei

Hoi Roos....leuk zeg, dat Julia toch ook maar eens met stofjes in de weer is gegaan. Ziet er kei mooi uit.
Maarja...aan mij is het ook niet besteed, zijn er tenminste nog familie leden die kunnen naaien.
Kei skon Julia!

jolanda zei

Leuk zeg! Ik kan me voorstellen dat het je zo gezellig lijkt om samen met een dochter iets quilterigs te doen... met alleen maar jongens kan ik dat wel vergeten denk ik. Afwachten of er misschien ooit creatieve schoondochters komen dan. :-))