Pagina's

zondag 13 oktober 2013

Helmond

 
Afgelopen zaterdag was het weer zover, de quiltdag in Helmond, voor de 5de keer georganiseerd door Sabine.
Samen met haar man, de kinderen en haar ouders heeft ze er weer een super dag van gemaakt.
 
Last Sathurday we had the Quiltday in Helmond, Sabine organized this day for the fifth time now.
Together with her husband, the kids and her parents she made this day special.
Bij binnenkomst kregen we allemaal een pakketje met een patroontje en een cadeau bon van Farmyard Quilting Designs, bonnen voor de lunch en drinken, een pen en de bingo kaart. Ook was er een lekker soesje voor iedereen.
 
When we came in we all got a package with a patern and a gift token of Farmyard quilting Designs , vouchers for the lunch and drinks, a pen and a bingo card. There was also a choux pastry for everyone.
Zoals ieder jaar waren er weer een paar winkeltjes, Patch and Stitch , Atelier de Quiltsteek en Created by Mascha.
Ik heb niet zoveel gekocht, de groene stofjes zijn voor het hexagon kerst kussen en de grijze en gele zijn voor 2 kussens die ik in opdracht voor iemand ga maken, ik moet er nog meer hebben maar komende week zijn ook de OEQC in Veldhoven en daar zoek ik lekker verder.

As each year there were a few shops too, Patch and Stitch , Atelier de Quiltsteek en Created by Mascha .
I didn't buy that much, the green fabrics are for the back of the Christmas Hexies and the grey and yellow ones are for 2 pillow covers that someone ordered to make for her, I need to have more but next week I'll also go to the OEQC in Veldhoven where I'll look further.
De laatste paar jaar staan er achter in de zaal ook een paar tafels met oude( re) tijdschriften. De opbrengst is voor een goed doel en daar wil ik best een steentje aan bijdragen.
Om 11 uur begon de Show-And-Tell, ieder jaar weer een feest.
Ik had mijn fototoestel niet bij maar Shirley van Zipje en Zopje heeft weer een mooie fotoreportage gemaakt.
 
For a few years, at the back of the room there are always a few tables with old(er ) magazines. The proceeds are for a good cause and I'm always willing to help a hand.
At 11 o'clock the Show-And_Tell started.
I didn't took my camera but Shirly  from Zipje en Zopje made a gorgeous photoreportage.
Buiten de zaal kon je ook nog stofjes kopen bij Clara die haar voorraad aan het opruimen is en Ria verkocht er Tilda poppen. Deze kerstman moest gewoon mee naar huis en heeft al een plekje gekregen aan de kast.

Outside the room we also could buy fabrics at Clara's table and Ria selled Tilda dolls. I just had to buy this Santa and he already got his place at the cupboard.
 
Na de lunch had ik mijn workshop, iedere winkel had ook nog een workshop voorbereid en ik heb de Camshel van Patch and Stitch gemaakt.
Natuurlijk niet af maar dat heb ik  's avonds thuis nog gedaan.
Op zo'n dag gaat er wel een werkje mee maar eerlijk gezegd heb ik daar erg weinig aan gedaan, je hebt er werkelijk geen tijd voor er moet weer flink bij gekletst worden met mensen die je maar één keer per jaar ziet.
 
After lunch I had my workshop, each shop prepared a workshop that day and I made a clam shell from Patch and Stitch.
Ofcourse I didn't finish it there, I did that in the evening at home.
On such a day I'll take something to work on with me but , to be honnest, I didn't do a lot, no time...
You're just busy talking with people you only see once a year
Daarna de Bingo.
Dankzij de vele sponsors was er voor bijna iedereen wel weer een prijsje.
Allereerst waren er 3 dames aan onze tafel die een Stitchery wonnen van Rosalie Quinlan Designs, allen hadden ze helemaal niks met borduren en kwam alles mijn richting uit met de opdracht dat ze volgend jaar wel willen zien wat ik er van gemaakt heb.
 
After all this it's Bingo time.
Thanks to all the sponsors there was a prize for almost every one.
At first 3 lady's from our table won a stitchery by Rosalie Quinlan Designs, they didn't want to make them and gave them to me with the instruction that I show a finished product next year.
Zelf won ik nog een pakketje stofjes en een patroontje van Atelier de Quiltsteek.

I myself won a package with a few fabrics and the patern by Atelier de Quiltsteek.
Alsof we nog niet genoeg gekregen hadden kregen we na afloop ook nog een goody-bag mee naar huis.

As if we didn't got enough during that day we also got a goody-bag home.
Vol met allemaal leuke spulletjes.....
Sabine, Henri, kinders en pa en ma, bedankt en tot volgend jaar.

Filled with all gorgeous stuff...
Sabine, Henri, kids and Pa and Ma, thank you and till next year.
 
GROETJES ROOS
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 


5 opmerkingen:

yvonne zei

Voor het eerst ben ik niet geweest ,maar ik geniet van de foto,s . gr yvonne

Mien B zei

Het was een feestdag !

jolanda zei

Wat een gezellige dag is dat geweest en wat een bofferd was jij dat je die leuke stitchery patroontjes ook kreeg hé?
Die kerstman vind ik trouwens ook geweldig!! Hij heeft nog best een aardig formaat ook zo te zien... ik ga maar eens in mijn Tilda boeken snuffelen. ;-)

sandrarobben zei

Ik was er voor het eerst en vond het geweldig! Die stitcheries zijn gaaf! Als je ermee klaar bent, houd ik me aanbevolen, ruilen tegen een andere leuke stitcherie?

Quilting Moesje zei

Wat heerlijk allemaal :o)))
Misschien zie ik je in Veldhoven ;o) ( waarschijnlijk ga ik donderdag )
Groetjes,
Simone