Pagina's

woensdag 28 augustus 2013

Jaipur stars

 Vanmorgen eerst een rondje door het dorp gedaan met dit als resultaat.
 
This morning I went to the village to pick up some things.
 Na wat plakken en vouwen is dit het resultaat...... Tadaa.... Het patroon van de Jaipurstars.
De naam van het patroon  komt van het paleis in Jaipur waar dit patroon als tegelvloer ligt en waar ik het van nagetekend heb.
 
First I had to to do some pasting and folding and then....Tadaa.... The patern of the Jaipur Stars.
The patern is named after the place where a palace with this tiled floor is standing and where of I drawed this patern.
Achteraf maakte een Amerikaanse dame  me er op attent dat er al een soortgelijk patroon bestaat ( ik had toen de top van mijn grote quilt al klaar en was al bezig met het uittekenen van het patroon ) onder de naam "Continuous Star" of "Star and Cross".
 
Later on an American Lady told me that it looks like an already existing patern ( at that time I already finished the top of my quilt and started drawing the patern ) named "Continuous Stars" or "Star and Cross", 
Na wat zoeken bleek ik het zelf in een boek te hebben en in een boek van Jinny Beyer staat het ook.
Het zit wel iets anders in elkaar....
 
After a little search I found it at a book I had myself and at a book by Jinny Beyer.
As you can see the patern is a little different from mine...
..... en het is al een heel oud patroon maar desalniettemin besloot ik toch door te gaan met het maken van een patroon.
 
...and it's a very old patern as well, nevertheless I decided to work out the patern .
En hier is ze dan, netjes in een zakje , met een uitgebreide beschrijving en mallen op ware grootte.
Na tig keer te zijn nagekeken en bijgeschaafd is het nu tijd om haar de wijde wereld in te sturen.
 
Wil je het graag bestellen?
Boven aan de pagina vind je een tab met Patroon, als je hierop klikt wijst de rest zich vanzelf. 
 
And here she is, neatly in a bag, with a detailed description and templates in real size.
( This patern is at this moment only available in Dutch but when enough people are intrested in an English version, please let me know ).
 
GROETJES ROOS

5 opmerkingen:

Heleni zei

Wat leuk Roos. Nou, eerlijk gezegd zie ik niet veel overeenkomsten. Eigenlijk alleen de ster. Ik vind zondermeer jouw patroon het mooist. Er zit nog zo'n leuk klein sterretje tussen de grote ster. En je kleuren zijn super.

Mien B zei

SUPER Roos !!!

Groetjes Mien B.

marion zei

wow wat gaaf!!!! Gefeliciterd!!!!

Hennie zei

Wat een leuk patroontje is dit, wat goed dat je er zelf een mallen pakketje van gemaakt hebt.

Groetjes Hennie.

Marcha Osephius zei

Wat leuk! Ziet er goed uit!