Pagina's

zaterdag 16 februari 2013

Gisteren heb ik  een heerlijke verjaardag gehad en is er goed aan me gedacht.
Van quilten is dan ook niet veel gekomen maar dat haal ik vast wel weer ergens in.
Vanavond gaan we nog lekker uit eten met het gezin en dan op naar de 50 jaar.
 
Yesterday I had a wonderful Birthday with a lot of gifts.
I had no time to quilt but someday I will catch up with that.
Tonight we're going out for diner with our girls and then ... up to my 50th Birtday.
 
 
 Ik loop op het moment nog flink achter met de tweede applicatieles, maar het was deze keer dan ook niet zo'n eenvoudig blok.
 
At the moment I'm far  behind with the second application lesson, but this time it wasn't an easy block.
Deze les werkte we met Freezer paper en nou is dat op zich niet zo moeilijk het is alleen dat de stukjes zo klein waren.
Het stengeltje van de bloemen is maar een halve centimeter, en dan die blaadjes.... pfff....zie daar maar eens netjes de zoompjes om te strijken en te rijgen.
Intussen ben ik al begonnen met het appliceren maar dat valt nog niet mee, zoveel kleine stukjes en zoveel kleine steekjes.... maar de aanhouder wint....
 
This lesson we worked with Freezer Paper, that isn't the most difficult manner, it's just that the pieces were so small.
The stem of the flowers mesures only half a centimetre, and then those leaves...pfff... it's not easy to iron the seams and baste them.
I already started to applicate but that isn't easy at all, so many tiny pieces and all those tiny stitches... but perseverance pays...
 
 
 
GROETJES ROOS

5 opmerkingen:

Jane in Wales zei

Het ziet er wel keurig uit, die kleine stukjes. Zal vast mooi worden.

mieke zei

Het ziet er wel mooi uit.
Voor t strijken eerst met je nagel scherp vouwen ?

Heleni zei

Dat gaat je wel lukken Roos. Ziet er al heel goed uit. Veel oefenen.

Mascha zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Succes met je blok maar dat gaat zeker lukken.
Groetjes, Mascha

Miranda zei

Ziet er goed uit Roos....en ik herken het stofje van je bloemetjes...die heb ik in mijn Pheberand zitten.