Pagina's

zondag 20 januari 2013

De eerste les..... The first lesson.

In mijn vorige blogje schreef ik al dat ik begon met een cursus appliceren.
De eerste les was niet zo moeilijk, we gingen werken met vlisofix en dat ken ik wel.
Alleen had Marianna 4 manieren om de bloemen vast te zetten. Welke moet ik nu maken?
Dat was niet zo moeilijk, ik maak ze gewoon alle 4. Ik wilde graag weer een quilt maken om onder te kruipen dus moesten er toch meer dan de 9 blokken uit de cursus gemaakt worden.
 
In my last blog I wrote about the appliqueclasses I was going to follow.
The first lessen was easy, we were going to work with steam a seam and that was someting I was familiar with. Only Marianna gave us 4 ways to make the flowers. Which one should I make?
That wasn't so hard at all, I could make them all. I want to make a big quilt so I had to make more then the 9 blocks from the classes.
Er werd dus de hele week druk getekend en gestreken, met de hand en met de machine genaaid....
 
So I spend the whole week drawing and ironing, sewing by hand and machine...
....met stof en met wolvilt gewerkt....
 
...working with fabrics and woolfelt...
...en gisteravond had ik eindelijk mijn 4 blokken af.
En ik ben helemaal tevreden.
 
...and last night I finally finished my 4 blocks.
And I'm happy with them.
 
GROETJES ROOS

7 opmerkingen:

Jane in Wales zei

Wat leuk! Heb je zomaar ineens 4 prachtige applicatie blokken. Heel mooi!

Conny's-blog zei

Mooie blokken heb je gemaakt en welke techniek vind je het prettigste.............liefs.Conny

Impera_Magna zei

Oh, Roos! The blocks are lovely! Wow... you're lucky you can take such a class! Is that raw edge applique on the print fabrics? Or are you using a zigzag stitch? Love that Steam A Seam stuff...

*waving across the big pond*

Greetings!

----Freda

Neferi zei

Lovely ♥

Guusje, zei

Wat een mooie blokken en wat leuk dat je hem zo maakt.

Quilting Moesje zei

Leuk idee ... door ze te maken weet je gelijk welke manier t fijnste ( mooiste?) is !

Zo krijg vast een heerlijke mooie wegkruip Quilt !
Groetjes,
Simone

Hennie zei

Prachtige applicatie blokken heb je gemaakt Roos ! ! !

Fijne avond Hennie.