Pagina's

zondag 9 december 2012

 Een tijd geleden schreef ik dat ik van de kleren van mijn moeder kussens wilde maken voor de kleinkinderen. Dat viel nog niet mee, knippen in de kleren van je moeder en dan al die verschillende soorten stofjes maakten het er ook niet gemakkelijker op. Maar het is me gelukt... nou bijna dan... er zijn er 4 klaar en ik moet er nog 2.
A while ago I wrote that I planned to make pillows for the grandchildren from the clothes from my Mother.
That wasn't easy after all, cutting in your Mother's clothes and not mentioning all those different fabrics, that wasn't easy too.But I did it.... well almost... I finished 4 and have to make 2 more.
Maar die moeten nog even wachten tot volgend jaar want vanmiddag gaat de naaimachine naar boven en moet de boom weer gezet worden....  wat hou ik toch van deze tijd van het jaar....
 
Those have to wait till next year because this afternoon the sewingmachine is going upstairs and then I'm going to put the Christmas tree up.... I love this time of the year...
 
Groetjes Roos

6 opmerkingen:

Ria zei

Wat een leuk idee die kussentjes, ik kan mij voorstellen dat het wel raar is om in de kleren van je moeder te knippen, maar de gedachtengang er achter is erg mooi. Ik ben het hele maal eens, dit is de gezelligste tijd van het jaar.
Groetjes Ria

Impera_Magna zei

I can imagine it wasn't easy cutting up your dear mother's clothing but what lovely pillows... to be cherished, I'm certain!

It's beginning to look a lot like Christmas at your house, dear friend!

*waving across the big pond*

----Freda

Quilting Moesje zei

BIjzonder en mooi en lief !!
De lapjes van oma kussens:0)))
groetjes,
Simone

Quilting Moesje zei

BIjzonder en mooi en lief !!
De lapjes van oma kussens:0)))
groetjes,
Simone

Harriët zei

Hoi Roos,

Nou...ik vind de kussens erg mooi en heel bijzonder geworden. Vooral ook dat je de zelfgehaakte kleedjes, die jullie mam zelf heeft gemaakt, erin hebt verwerkt. Ik herken zelfs sommige "blousjes". Ook de sokken zijn erg goed gelukt.
groetjes Harriët

Neferi zei

What a lovely idea in your pillows...