Pagina's

zondag 21 oktober 2012

Waarom ?....... Why ?

Waarom kan ik nou nooit eens mezelf aan een patroon houden?
Bijna ieder patroon dat hier in huis komt moet wel ergens verandert worden.
Zelfs als ik zelf een patroon maak ontkomt dit er niet aan dat er tot het einde toe dingen aan verandert worden.
Neem nou de kerststerren.... eerst waren het alleen 'open' sterren.... nee, er moesten ook een paar 'dichte' bij en natuurlijk moest het weer meteen in elkaar gezet worden ,want ik zie nou eenmaal graag hoe het gaat worden, maar zoals je ziet zijn ze al weer uitgehaald.
 
Why can't I keep myself to a patern?
Almost every patern that I buy is changed somewhere down the road.
Even when I'm making my own patern there's no getting away from it, I'll
 keep changing things till the end.
Take the Cristmas stars....... in the beginning I only made 'open' stars..... no, some 'densed' stars needed to be made and ofcourse I had to put them all together because I want to see how it's gonna be.
As you can see I unpicked them all.
En dit is waarom.
Een tijdje terug zag ik op haar blog een erg leuke BOM met kerststitcheries.
Langzaam begon er een idee te rijpen... die moesten tussen de sterren.
Ach ja, waarom gemakkelijk doen hé.
Ik besloot om die stitcheries op de plaats van de groene sterren te maken omdat ik daar de minste stof van had, dus moest er een mal gemaakt worden.
 
And this is the reason why.
A while ago I found a lovely Bom with Cristmas stitcheries on her  blog .
And slowly an idea was born.... I want those between my stars.
Why take the easy way.....
I decided to make them instead off the green stars because that  fabric I had the least, so I had to make a mould first.
Het patroon werd op de stof gezet.....
 
The patern was transfered to the fabric....
En er werd gekeken hoe ik er een blok van moest maken, dat bleek nog een heel gepuzzel.
 
Then I had to find out how to make a block out of this, that seemed to be quite a puzzle.

Maar uiteindelijk lukte dat ook, het is een combinatie van patchen en appliceren geworden.
 
But finally I worked that out too, it became a combination of patching and application.
Natuurlijk kon ik het niet laten om alvast een stukje te borduren.
 
Ofcourse I couln't help it to do some stitching..
Als ik dan alles uitleg krijg je dit.
 
When I lay it all out, this is what it's going to be.
 
Groetjes Roos
 


14 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Dat wordt echt heel bijzonder, Roos.
Heel mooi!!
Fijne zondag, groetjes, Ria.

Francien zei

Nou ik vind dit juist leuk Roos...je eigen draai aan een reeds ontworpen quilt geven....geef je toch altijd een stukje van jezelf mee....ik deed/doe dat altijd....prachtig wordt het en je stitcherie is heel leuk...zo heb je als het allemaal klaar is toch iets anders in huis dan die ...die het patroon zo namaken....heel mooi gedaan...groetjes Francien.

Heleni zei

Kijk, hier hou ik van, patronen veranderen. De basis is 'de' inspiratie en uitwerken zoals jij het wilt.
Wordt erg leuk Roos.

FarahLin zei

It looks great, Roos! You've put in so much work and effort into this quilt and it'll be all worth while. Look forward to seeing it progress.

yvonne zei

Zo zie je maar eigen inbreng is geweldig!!!

Shirley zei

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Is hier in huis een gezegde, en zo te lezen houd jij je er ook aan. Je houdt duidelijk van uitdagingen, en het is je wel besteed. Enige kerstquilt wordt dat. Oeh, doet me ergens aan denken, ik heb ook nog van zulke blokken liggen, ergens, van 10 jaar geleden of zo van een Australische swap. Ai, elke keer als ik blogs bezoek, bedenk ik me opeens dat ik ook zoiets heb liggen, en blijkt dat ik meer UFO's heb dan ik me kan herinneren.

Impera_Magna zei

When I was doing only dressmaking, I never followed the pattern exactly... always changed something. Changing a quilt top in mid-stream (so to speak) is the creativity coming out... seeing things a new way... "What if I did...?" Love it... and love the embroidered center you will have in your star quilt!

Mascha zei

Van mij mag je patronen veranderen, hoor. Want het is echt een leuk idee zo.
Groetjes, Mascha

Grit zei

This looks so fantastic. And so much work.
Liebe Grüße Grit

wilma oud zei

Dit gaat heel leuk en mooi worden. Groetjes Wilma

Marcha zei

haha, ik ken het hoor. Maar wees gerust: het is toch niet erg om iets van 'jezelf' in een ontwerp te leggen? Dat maakt het weer net ietsjes anders dan de rest. Ziet er in ieder geval al prachtig uit hoor!

marion zei

ach, het is net als met maggi, een beetje van jezelf en een beetje van.... Ik vind het erg leuk om dingen te veranderen dus ik bewonder het alleen maar.....

Neferi zei

It looks absolutely great :)

Hennie zei

Dit wordt een plaatje, mooi die "bloemen" om de stitcherie ! ! !

Fijne avond Hennie.