Pagina's

vrijdag 5 oktober 2012

Alweer een AFFO..... Again another finish

Zo'n 2 1/2 jaar geleden ben ik op de cursus aan deze tulpenquilt begonnen.... op de machine.
Nou ik had al gauw genoeg door dat dat niet helemaal mijn ding was, maar met de hand lukte het ook wel, maar dat naaien op papier..... ook liever niet.
Uiteindelijk verdween het hele spul in een hoekje waar ik hem een jaar later weer vond... alles werd weer  uitgehaald, het leek wel of deze quilt me niet gegund was.
 
About 2 1/2 years ago I started this quilt at a quilt class..... by machine.
Soon enough I found out that I didn't like that, sewing by hand wasn't a problem  but sewing on paper...... rather not.
He disapeared somewhere in a corner where I found it a year later.... everything was unpicked, it seems that this wasn't supose to be mine.
Er werden nieuwe blokken bijgemaakt en uiteindelijk leek het toch wat te gaan worden.
 
I made some new blocks and finaly I was on the right way.
Er kwam nog een flinke border aan....
 
A wide border was sewn on...
.... en omdat ik toch wilde leren hoe je moest appliceren werden er allemaal tulpen op de rand gestrooid.
 
.... and because I wanted to learn how to applicate I strew tulips al over the border.
Intussen had ik bij Wilma geleerd hoe je moest quilten in de ring en zij gaf me het advies om vooral veel kilometers te maken.
 
In the mean time I learned how to quilt in a hoop from Wilma and she gave me the advise to make many miles.
Dat was dus niet tegen dovemans oren gezegd, ik besloot de hele border vol te quilten dus die kilometers heb ik ,denk ik, intussen wel gemaakt.....
 
Well she said that to the right person, I decided to quilt every inch of the border so I think I've made all those miles...
... en gisteravond was hij ineens af.
And last night I had a all at once a finish.
Met schaduwquilten op de hele border...
 
I shadowquilted the whole border...
... en tulpencirkels op de blokken.
 
... and tulipcircles on the blocks.
Heerlijk om zo met dit slechte weer zo'n zonnige quilt erbij te hebben.
 
I love it to have such a sunny quilt before the winter starts.
 
Groetjes Roos
 
 
 


9 opmerkingen:

marion zei

fijn weer een affo, ik ben aan de klosjes.......verslavend....dit weekend is erg druk maar zondag of maandag schrijf ik er wel en blogje over.......Ze zijn zo leuk!!!

Quilting Moesje zei

Je geapliceerde tulpen vind ik wel heel leuk !
Fijn dat je hem op jou manier hebt (af) kunnen maken :o))

Fijn weekend !
Groetjes,
Simone

Hennie zei

Gefeliciteerd met je affo, hij is hartstikke mooi geworden.

Fijn weekend Groetjes Hennie.

Heleni zei

Helemaal super Roos. Leuk dat je 't uit de kast hebt geplukt om er toch iets mee te doen. Je hebt het perfect opgelost en de appliqueerde rand staat er perfect bij. Chapeau hoor.

Nardy zei

Mooie quilt geworden Roos, vooral de rand erg mooi doorgequilt! Groetjes Nardy

Terray zei

Kan je na gaan, hoe leuk toch een quilt kan worden als het in eerste instantie toch niet helemaal je ding is.
Maar je hebt weer mooi werk afgeleverd Roos, heerlijk met deze herfstachtige dagen om onder te zitten.
Verlangend naar het voorjaar wanneer de tulpjes weer boven komen ;-)

Groetjes
Tertia

FarahLin zei

it's beautiful, Roos. Great idea on doing tulip applique on the borders and your echo quilting looks amazing. Love what you've done with the backing too.

mieke zei

Oooohhh erg is dat, als je van jezelf iets af moet maken.
Maar je hebt eer van je werk, zeker die tulpenrand eromheen is mooi.

Kleine Vingers zei

Leuke quilt is het geworden en vooral de applicaties over de brede rand vind ik heel mooi.
Groetjes