Pagina's

zondag 23 september 2012

Rommelen...... Messing around

De afgelopen week heb ik maar wat aan lopen rommelen, ik wist niet precies waar ik nu mee verder wilde gaan en het ene moment was ik hier mee bezig en het volgende weer met wat anders.
 
Last week I was messing around, I didn't have any clue on which project I wanted to work on. One moment I was sewing this and the next moment I was working on something else.
Van de zandlopertjes heb ik intussen 3 blokken gemaakt maar ik twijfel... wordt het zo niet te bont of zal ik alles uithalen en de blokjes maken met 2 lichte stukjes zoals bij de klosjes....
Zolang ik er nog niet uit ben ligt dit even stil.
 
In the mean time I also made 3 blocks of the hourglasses but I'm in doubt... isn't it getting to multi- collourd or shall I unpick it all and make them with the light-faws just as my spoolblocks....
As long as I don't know what to do this project is in rest.
De sterretjes zijn gesandwiched,
 
I sandwiched the stars,
en zette de vierde rand aan de huisjes.
 
and sew the fourth row to the houses.

Dit is weer een nieuw verhaal.
Ik zou van de laatste 4 blokken van de quilt voor mijn moeder een kussen maken ( klik )
 maar ik heb besloten om er nog een paar blokken bij te maken en er een lekkere grote quilttas van te maken, zo heb ik haar ook vaak bij me.
 
This is another story.
I wanted to use the 4 last blocks of my Mother's quilt to make me a pillow ( klik ) but I decided to make some blocks more and make me a big quiltingbag.
Er is weer een blokje af voor de kerststerren,
 
I finished another block for the Cristmasstars,
en ik heb besloten om eerst maar eens de tulpenquilt af te maken.
Er zitten nu toch nog 2 eeltlaagjes op de vingers van mijn linkerhand dus laat ik dat nog maar even zo houden....
 
and I decided to finish the tulipquilt.
There have already a callositylayer on 2 fingers of my left hand so they can stay there a little longer.

 
Groetjes Roos


10 opmerkingen:

Impera_Magna zei

Wow... you have been busy! Love your multi colored hourglass blocks... but it's up to you.

Your blue star quilt is so beautiful... and you're doing Christmas stars too? You GO!

Your "welkom" house quilt looks great... the border is cool. All your work does... I don't know how you manage to get all this sewing done on top of all the other things you do!

Greetings!

----Freda

Quiltendewilma zei

Wat is je huisjequilt leuk aan het worden,... leuk!!

Terray zei

Je het maar "wat zitten aanrommelen"????
Nou nou, je bent gewoon harstikke productief geweest. Overal een beetje van, maar dat maakt toch niet uit. Ziet er goed uit allemaal. Bijzonder om een tas van de laatste 4 blokken van de quilt voor je moeder te gaan maken, vind het een mooi idee! Succes met maken

Groetjes
Tertia

Kelli zei

You've accomplished so much, Rose! I love your hourglass blocks, and that house quilt is gorgeous!! All of your projects are beautiful. :)
xo
Kelli

Quilting Moesje zei

Ik vind je eerste zandlopertjes juist heel leuk worden , door de lichtere en donkerdere achtergrondjes lijkt er "beweging"/ "diepte" in de verschillende blokken bij elkaar te komen :o)
Ik heb er geen verstand van hoor ;o) maar als je het zelf vooral mooi vind ...

Lief en bijzonder ook om een quilttas van de andere blokken van je moeder te maken !
Succes hoor ...
Groetjes,
Simone

mieke zei

De zandlopertjes zijn toch al half licht en half donker ?
Ik zou eerst een aantal blokken maken en dan neerleggen en kijken hoe het staat.
Daarna pas de blokken aan elkaar zetten.

En ja een tas lijkt me veeeeeeeeel leuker dan een kussen.

Succes.

FarahLin zei

You've got your hands full there, Roos - kudos for managing your time well with all of those lovely projects you've got going.
Love how your hourglass blocks are coming along and can't wait to see how you'd be quilting the Star quilt - it'll look gorgeous for sure.
Your house wall hanging is looking fabulous too. =)

Dear Jo zei

Een beetje dit en een beetje dat, heel herkenbaar. Maar wat hier heel positief an is.... je hebt heel veel gedaan!!!!! Meestal komt er bij mij dan uiteindelijk helemaal niets uit mijn handen.
Ik vind je zandlopertjes zo ontzettend leuk, maar op het ogenblik heb ik iets met scrap :)))) Lekker afwachten tot je inspiratie krijgt. Het wordt in ieder geval leuk!

marion zei

De quilttas vind ik een erg goed idee. Ik vind je zandlopertjes er mooi uitzien, ik houd wel van dat rommelige...:):)

Kleine Vingers zei

Leuk al die verschillende projecten. Op het moment ben ik zandlopers aan elkaar aan het zetten... bij ieder blokje denk ik dat wordt niets maar op de grond toen ze allemaal los lagen leek het toch wel leuk dus ik zet door. Misschien moet je dat ook gewoon doen. Succes!