Pagina's

zaterdag 8 september 2012

Deventer

Gisteren ben ik met de dames van de maandag Bee naar de tentoonstelling van het Quiltersgilde in Deventer geweest, wat een prachtige stad is dat.
Er was voor iedereen wel iets moois te zien, traditioneel, art, groepsquilts en dit jaar was er zelfs een hoekje met quilts die door kinderen gemaakt waren, prachtig!!!
 
Yesterday I went, with the lady's of the Monday Bee to the quiltshow, organised by the Quiltersgilde, at Deventer, a beautiful old town at the Ijssel.
For everone there was something to see, traditional, art and groupquilts. This year they had also a corner with quilts made by children, gorgeous!!!
Na een hele dag quilts bewonderen en foto's maken nog even langs de winkeltjes.
Ik heb een charm pack van Moda, een patroon van een handige grote tas, een pakketje "Perfect Circles" en 3 ecru, uh, witte lapjes gekocht.
Dat de ecru lapjes wit bleken te zijn, daar kwam ik pas achter toen we al vertrokken waren, wel balen want ik heb zo weinig met wit.
Ach, dan verf ik ze wel in de thee, heb ik dat ook eens gedaan.
 
After a whole day admire and photograph  quilts we had to shop too.
I bought a charm pack of Moda, a patern of a big bag, a packet "Perfect Circels" and 3 light fawn, uh, white fabrics.
I found out to late that the light fawn fabrics turned out to be white, I'll be fed up with it because I don't use white's, but maby I'll try to dye them with tea, never tried that before but once had to be the first time.
Na deze, eigenlijk al perfecte dag hadden we nog een high tea op ons programma staan.
Bij een hotel aan het water, lekker op het terras werd ons een heleboel lekkers geserveerd... en wij lieten het ons natuurlijk heerlijk laten smaken.
 
After a perfect day we also had a high tea on our programm.
At a hotel by the water, on the terrace they served us a lot of  sweets... and we...enjoyed it ofcourse.
Nadat we alles goed schoon hadden achter gelaten was het tijd om weer richting station te gaan en toen ontdekte we dat er in diverse etalages kleine quiltjes te hangen.
Een perfecte afsluiting van een geweldig dagje uit dus.
 
After we left everything clean again it was time to go to the railwaystation and we dicovered at several shop-windows little quilts.
A perfect end of a great day out.
 
 
Roos

7 opmerkingen:

Impera_Magna zei

I read something about "antiquing" or dying fabric to look older on a blog but can't remember where. I did find the following HERE:

"To make the tea solution, boil a gallon of water with four tea bags in it for 15 minutes. Strain the solution and return it to simmer. Wet the lace in plain water, then put it into simmering tea. When the lace has simmered for 15 minutes, take it out and put it in a setting solution of 1/2 cup white vinegar in one gallon of water. Let it set for 15 minutes, then rinse it thoroughly and press."

- from "The Crazy Quilt Handbook"
by Judith Montano
C&T Publishing, 1986

...and...

"...Barbara Brackman suggested using Tan RIT Dye to give fabrics an aged look..."

Hope this helps!

Greetings from across the big pond!

----Freda

Heleni zei

Jij hebt ook al zo'n leuke dag gehad Roos. Met een leuke high tea ter afsluiting. Heerlijk.
Groot gelijk dat je de te witte stofjes in de thee zet. Heb ik met de broderietjes ook gedaan. Gaat heel goed hoor.
Inderdaad hebben wij ook de quiltjes in de etalages gezien. Erg leuk.
Veel plezier met je aankopen.

Anoniem zei

Inderdaad Roos een geweldig dagje uit !
Gr.Mien B.

jolanda zei

Leuk zo'n dagje uit naar een quilttentoonstelling. Helemaal wanneer je met mensen gaat die het net zo leuk vinden.
groetjes, Jolanda

Terray zei

Mijn stadje Deventer...geboren en opgegroeid. En jaaaaren geleden zag ik allerlei "stoffige" oude dametjes rondlopen daar bij de kerk. Ik snapte niet wat er aan de hand was.
Nu jaaaaaren later begrijp ik dat het om DE quilterstentoonstelling ging.....Maandag ga ik ook :-)

Quilting Moesje zei

Ben eens in Deventer geweest kan me veel mooie (boeken)winkels ( wist nog niets van Quilten ;o) herinneren en gezellige straten ...
Fijn zo'n mooie Quilterige dag !!
Groetjes,
Simone

marion zei

we gaan volgende zomer vlakbij op vakantie. Kan ik deventer eens van dichtbij bekijken........