Pagina's

zondag 29 juli 2012

Vakantie?.......Holydays?

Dinsdag hadden we de hele dag neefje Bart op visite, er moest natuurlijk weer vanalles van de zolder gehaald worden om hem bezig te houden maar deze kleine charmeur hield ons meer bezig dan wij hem.

Tuesday nephew Bart visited us the whole day. Ofcourse we had to find us some toys from the attic to keeps him busy but this little ladie's man kept us more busy then we him.
Woensdag zou de laatste warme dag worden en , hoewel ik nog geen vakantie heb, zijn we toch nog even na het avondeten naar Arcen aan de Maas gereden om ons op een lekkere ijs bij Clevers te trakteren.
Zelfs voor mij, met mijn lactose intollerantie, is het smullen.

On Wednesday we had our last hot day and ,although my vacation didn't started yet, we drove after diner to Arcen by the Maas to treat ourselves on some delicious icecream.
Even for me, I have a lactose intolerance, it's a feast.
Deze week is ook het tweede blok van de sterrenquilt afgekomen en is er heel wat geteld en zijn er al heel wat stukjes getekend en geknipt.
Ik ben namelijk in de veronderstelling dat ik toch niet genoeg stof heb gekocht, en dan vooral dat voor de sterren zelf.
Bij het zien van al die leuke stofjes in de winkel had ik het plan om mijn hele patroon om te gooien en meer kleuren sterren te maken, later heb ik dit weer teruggedraaid maar heb de stof besteld die ik nodig zou hebben gehad als ik meer kleuren zou gebruiken....... DOM, DOM, DOM.

This week I finished the second block for my starquilt and I did a lot of counting, drawing and cutting.
I'm under the impression that I didn't bought enough fabric for the stars.
When I was in the store I saw all those gorgeous fabrics of this series that I decided to make more several stars, later on I decided not to do this, but now I think I bought that amount of fabrics and not the original amount.....STUPID.
Omdat ik afgelopen week zoveel gewerkt heb zijn er ook weer een aantal zandlopertjes bijgekomen.
Deze keer worden ze echt alleen maar in de trein gemaakt en de teller staat nu op 25 stuks.

Last week I worked a lot and that's why I've made a lot of hourglass blocks, now I've finished 25 pieces.
These I'm making only whem I'm traveling by train.
Natuurlijk mag ik mijn klosjes niet vergeten, iedere dag worden er wel een aantal gequilt en ik lig nog steeds goed op schema.
Ik ben nu zover dat als ik hem goed opvouw het net is of hij al klaar is maar dat is alleen maar schijn hoor, ik ben zelfs nog niet op de helft.

Ofcourse I'm still working hard on my spoolblocks, everyday I quilt a few and I'm right on schedule.
When I fould it up it looks if it's finished already but that's just seemingly, I'm not even half way.
Intussen is het 10 uur geweest en is mijn vakantie begonnen.
Hoe dat zo.....?
Ik had vandaag een p-dienst en dat houd in dat ik tot 10 uur gebeld kan worden om toch nog te komen werken als een collega zich ziek mocht melden... tja.... er heeft niemand gebeld dus begint mijn vakantie deze keer lekker een dag eerder.

In the mean while it's 10 o' clock and my vacation has started.
How's that....?
Today I had a p-shift, this means that my work can call me till 10 o'clock to come to work when one of my colleague's gets ill..... well.... no one called me so this time my holiday's are one day longer.

5 opmerkingen:

lia Tromp-van der Kort zei

Je klosjes quilt wordt vast prachtig!
Wens je een hele fijne vakantie met veel zon uren.

Birgitte aka Bietje zei

Clevers heeft inderdaad superlekkere ijsjes. Hopenlijk komt er nog veel meer zon, kun je nog een keer ijsjes eten.

FarahLin zei

Cute picture of your nephew! I'm sure you've had so much fun having him around for a visit. =)
Your star block is looking great and wonderful quilting work on your spool block - love seeing the lovely colours on that quilt!

Ria zei

Leuke stofjes gebruik je voor je sterrenquilt. Moeilijk he om te kiezen uit heel veel leuke stofje. Zou mij ook kunnen overkomen.
Fijne vakantie,
Ria

Impera_Magna zei

Roos... your star blocks are stunning! Love the secondary pattern!

You've been getting a lot of sewing done and now that you're on vacation... watch out!

:)

*waving across the big pond*