Pagina's

woensdag 4 juli 2012

Sjaantje....Dear Jane

Afgelopen maand heb ik me weer lekker uitgeleefd op de Sjaantjes blokken.
Kijk je mee...

Last month I let myself go on the Dear Janeblocks.
Come and take a look...
C-7 Megan's Mountain Laurel
Dit was geen gemakkelijk blok maar daardoor weer erg leuk om te maken.

This block wasn't easy to make but thats why I enjoyed it so much.
C-8 Hani's Crown
Een lekker makkelijk blok tussendoor.

A nice and easy block in between.
C-9 Jane's tears
Langzaam gaat het appliceren beter, alhoewel ik zie nu toch nog een paar oneffenheden.

Application is getting easier, although I see some roughnesses.
C-10 Patriots Lantern
Weer veel kleine stukjes maar ik ben erachter dat ik het toch het liefst met kleine stukjes werk.

A lot of very tiny pieces but I found out that I like to work with those little ones.
C-11 Soldiers and Sailors Monument
Die ronde naadjes was wel weer even wennen.

I had to get used to the round seams again.
C-12 Family Reunion
Dit is mijn eerste grote blok en één van deze stukjes is het 1000ste stukje in mijn Sjaantje, hoeveel zullen er nog volgen?

This one is my first big block and one of these pieces is number 1000 in my Dear Jane, how many will follow?

C-13 Lakota Sioux
Het laatste blok van de derde rij, er zijn er nu al 39 klaar.
The last block of row three, now there are 39 blocks finished.
D-2 Mouse in a Mirror
Weer een grote blok en deze keer weer met een beetje groen.
Het was wel een heel gepuzzel om deze te vergroten maar het is me toch gelukt.
Another big block, this time with another touch of green.
It took me a while to enlarge this one but finaly I did it.
Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet als de grote blokken er echt inzitten maar tot nu ben ik wel tevreden met het resultaat.

I'm curious how it looks when I'm a few rows further but till now I'm satisfied with how it looks.






9 opmerkingen:

Heleni zei

Ziet er super uit Roos. Alleen jammer dat de foto's niet vergroot kunnen worden om alles nog beter te kunnen zien.
Ik werk eigenlijk nooit alleen met blauw, maar wat vind ik 't mooi....

Heleni

Quilting Moesje zei

Hard gewerkt zeg aan je DJ !
Lief zo'n klein groen blokje in het midden van Mouse in a Mirror :o)
Mij lijken de kleine stukjes ook leuk om te doen ( net als bij de huisjes :o)

Groetjes,
Simone

Manuela zei

Hallo Roos,

du warst sehr fleißig beim Nähen der Dear Jane Blöcke.
Die Idee mit den großen Blöcken gefällt mir sehr gut.

Liebe Grüße
Manuela

heleen zei

Wat leuk toch die grote blokken. Ik maak hem ook in het blauw, maar dat groene blokje heeft me wel op een ander spoor gezet, misschien moet ik ook hier en daar een ander kleurtje voor het contrast invoegen. Ik ga er eens over denken.
De donkere sashings zien er ook mooi uit.

Neferi zei

Wow !

Impera_Magna zei

Dear Jane is looking lovely... the colors are so perfect! And you, my friend, are amazing!

*waving across the big pond*

FarahLin zei

Love seeing your DJ progress! They're absolutely lovely! And you are amazing indeed!

Guusje, zei

Wat een mooie blokken heb je gemaakt en idd erg veel. Het ziet er al geweldig uit.

Silvana zei

Blue and white, wonderful!
:-)