Pagina's

zondag 15 juli 2012

FNSI en andere zaken..... FNSI and other things

Afgelopen vrijdag was het weer de maandelijkse FNSI en ik heb niks quilterigs gedaan....schandalig.
We waren die dag een dagje naar de IKEA geweest en dan wordt er daarna nog een hapje daar gegeten en voor we dan weer thuis zijn..... s' Avonds zouden de vriendinnen van de oudste hier komen en dan wordt ons vriendelijk, doch met klem, verzocht of wij niet ergens anders kunnen gaan zitten.  Dat betekend in de praktijk boven op ons bed voor de tv . En dan wordt er gebreid omdat ik daar niet kan quilten.

Last Friday it was the Monthly FNSI but I didn't quilt at all.... shame on me.
That day we went to a IKEA store and at the end we ate there and then it isn't early when we comes home. At night our Eldest invited her friends over and we were friendly , but with pressure, asked to go sit somewhere else. That means on our bed in front of the tv, where I can't quilt.
But I have also some knitting to do.
Maar ik deed meer de afgelopen tijd.
Om te beginnen heb ik een begin gemaakt aan de herinneringskussens voor de kleinkinderen.

But I did more last time.
I made a start to make memorypillows for the grandchildren.
Het word een simpel patroon, maar ik denk dat dat wel goed komt.

I'm using a simple patern but that will work out fine.
Mijn sterrenquiltje zit ook inelkaar en ik ben er super tevreden over.

The top of my starquilt is almost finished and  I'm proud of it.
Alleen welke rand doe ik er nu omheen...... deze.....

The problem is now witch border I'm gonna make...... this one...
....of deze?

...or this one?

De bouw is weer begonnen.....

I started building again....


....en ik ben met een nieuwe "onderweg" blokjes begonnen.
Ik zag laatst bij Freda dat zij bezig was met zandloperblokjes.
Zij maakt ze op de machine maar ik had zoiets van... dat is nou net zo'n blokje om in de trein te maken. Dus werd er weer getekend en geknipt en kunnen er in de trein weer naar hartelust steekjes gedaan worden.

...and I started with new " on the road" blocks.
A while ago I saw at Freda's that she was making hourglassblocks.
She makes them on her sewingmachine but I thought.... that just a nice little block to make in the train.
So I went drawing and cutting so I can sew again when I'm " on the road".

7 opmerkingen:

Manuela zei

Hallo Roos,

your Starquilt is very beautiful.
I would take the first one for the border.

Greetings Manuela

Klaske zei

Ikm vind je sterrenquilt prachtig Roos! Ik zou voor de 2e foto gaan, dan lopen de kleine bruine stukjes nog een stukje door in de tussenrand.
Maar de eerste rand misstaat ook niet hoor..
Gewoon je gevoel volgen..Fijne zondag

FarahLin zei

Hi Roos, is that a crochet doily in the first picture? Lovely piece.
Your star quilt looks stunning - love the colour scheme. Both borders look great but I'm more for the first border - it's frames your star blocks nicely.
You're on a roll with more hand piecing work! Love the hour glass blocks, what are the sizes you're making?

Impera_Magna zei

Any needlework counts for FNSI! And wow... have you been busy! The star blocks are so beautiful... and I love that you're making hourglass blocks now! They would be good for road trips...

Greetings from across the big pond!

----Freda

Guusje, zei

Wat een mooie top is de sterrenquilt geworden en de herinneringskussens zijn een geweldig idee. O de twee rand vind ik mooier dan de eerste dus daar zou ik voor gaan. En leuk dat je weer aan de huisjes en de zandlopertjes bent.

ria vogelzang zei

Wat een leuke sterrenquilt! Veel succes met het kiezen van de randen.
En je onderweg-blokjes zijn echt schattig! Zo zit ik er over te denken om straks gewoon driehoekjes aan elkaar te naaien....; simpel licht-donker en dan zien wat het gaat worden.....
Fijne zondagavond nog!

jolanda zei

Wat is die sterrenquilt leuk geworden!! Persoonlijk vind ik de eerste rand het mooiste, maar zo te horen zijn de meningen verdeeld. :-)))