Pagina's

dinsdag 12 juni 2012

Jacobs Ladder


In september 2011 wilde Freda  met een groepje dames een Jacobs Ladder Quilt gaan maken en aangezien ik het geweldig patroon vond zag bij mij  op 13 september het eerste blok het levenslicht.
Helemaal op de naaimachine gemaakt maar dat bleek toch niet zo mijn ding te zijn dus werden ze al snel met de hand gemaakt.

Freda wanted to start in September 2011 with a group ladys to make a Jacob Ladder Quilt and because I loved that patern I joined them. At September 13th. I finished my first block, all made on my sewingmachine. But that was not quite my thing so soon I made all my blocks by hand.
In het begin ging er nogal eens iets verkeerd en moest er weer uitgehaald worden.

In the beginning it went wrong several times so I had to unpick a lot.
Langzaam werd duidelijk dat dit een mooie quilt zou worden.
Het rare is, dat ik van het begin af aan, niet het gevoel had dat dit mijn quilt zou worden.
Wat nu...... mijn moeder vond de blokken erg mooi, dus..... probleem opgelost.
Ik zou deze voor mijn moeder maken.

Slowly it shows that this was going to be a beautiful quilt, however, from the start I had the feeling that this would not be mine.
What now..... my mother loved the blocks and the colours, so..... problem solved.
This one would be hers.
En hij groeide, en groeide.
Tot mijn moeder in februari te horen kreeg dat ze ernstig ziek was en er nog harder gewerkt werd.
De laatste 7 blokken waren net geknipt toen het telefoontje van het ziekenhuis kwam, alles in de tas en weg. De ochtend daarop stierf ze terwijl mijn quilt voor haar nog lang niet af was.
In haar laatste week thuis werden er nog 3 blokken gemaakt en kwam de quilt op haar te liggen en hij is ook mee in de kist gegaan. Het voelde voor mij niet goed om hem nu voor mijzelf af te maken.


And he grows and grows.
Till my Mother in February heard that she was very ill, so I worked a little harder.
I just cutted the last 7 blocks when the call from the hospital came, everything in my bag and go. The next morning my Mother past away while her quilt wasn't finished.
In her last week at home I made 3 more blocks and the quilt was lying on her and he went with her in the coffin. It felt good for me because he was never suppost to be mine.

Er bleven 4 blokken over en daar maak ik een kussen van, als herinnering aan ons mam en haar quilt.

All there was left were 4 blocks and I'm making a pillow out of them, to remember my Mother and her quilt.


14 opmerkingen:

Heleni zei

Hè, ik zit met kippevel je verhaal te lezen. Mooi gebaar Roos.
Sterkte.

Heleni

Grit zei

Das Muster mag ich immer wieder sehr gern. es wirkt in Deiner Farbkombination super. Ganz toll.
Liebe Grüße Grit

Laila zei

A beautiful story and a beautiful pillow.

FarahLin zei

A beautiful story indeed! Lovely pillow, Roos.

Ans zei

Mooi verhaal bij een mooie quilt met een mooie herinnering.

carina zei

Mooi verhaal, en mooi dat je toch nog een stukje over hebt en daar een kussen van. Hebt gemaakt. Ik heb net mijn jacobsladder af zie maar op mijn blog. Kan mee voorstellen dat dit patroon een enorme betekenis voor je heeft.
Groet carina

Rina zei

Wat een adembenemend verhaal. Fijn dat je de quilt toch op deze manier aan je moeder hebt kunnen geven. Het kussen wordt vast een heel dierbaar bezit.

Impera_Magna zei

How wonderful that you sent her quilt with your mother... and that you have a pillow as well...


(((((Roos)))))

mieke zei

Het zou inderdaad een hele mooie quilt zijn geworden.
Mooi dat je haar quilt hebt meegegeven en dat je van de rest iets hebt gemaakt voor jezelf.

marion zei

wat een kippenvel verhaal en mooi dat de quilt met haar mee is.......

Marcha zei

Wow wat een verhaal, erg mooi hoe eigenlijk alles op zijn plekje kwam he!

yvonne zei

Wauwww wat een verhaal ....

Sterkte Roos

make.share.give zei

Thank you for sharing this quilt and its story. You do really beautiful work.

Terray zei

Phoe heftig om dan zo bezig te zijn met een quilt als je moeder ziek is en komt te overlijden. Nog gecondoleerd.
Je hebt een mooie herinnering gemaakt.

Groetjes
Tertia