Pagina's

woensdag 27 juni 2012

Een beetje groen......A touch of green

Ik heb hier wel eens geschreven dat ik op maandag ook op een Quiltbee zit.
Daarin zitten een aantal zeer ervaren dames.
Nou weten jullie ook wel van mij dat ik eigenlijk nooit iets volgens patroon maak, zelfs mijn Sjaantjesquilt niet, maar dat ging de dames van de Bee niet ver genoeg.
Waarom zet je er niet een paar grote blokken in?
En ja, het patroon werd aangepast zodat er nu 9 grote blokken inkomen.

I wrote a while ago that I'm also a member of a Mondaybee.
There are also a few very talented lady's.
As you know I never make something as the patern showes, not even my Dear Janequilt. But I didn't go far enough  in their opinion.
Why not a few large blocks?
And yes, the patern is adapted and I'm making 9 large blocks now.
Maar nee hoor, dat was volgens de dames niet genoeg hoor, er moest een kleurtje bij.
Zo hier en daar een stukje, dat zou het spannend maken.
Tja, en wat moet je dan als groentje tegen misschien wel een eeuw quiltervaring... ze hangen in binnen en buiten land.....geven cursussen en workshops.....en quilten traditioneel en modern..... je bent totaal machteloos......
Gelukkig ging ik niet over één nacht ijs en hadden ze toch twee middagen nodig om mij te overtuigen.

But no, that wasn't enough, I had to add a colour, that would make it thrilling.
Well, what can I do, I'm a rookie and they have maby a century experience...... they have quilts at home and abroad......they give classes and workshops......they quilt tradional and modern.....I was totaly helpless.
It took them two afternoons to convince me.
Maar dit heeft wel iets.

But I like this.
Zo af en toe een beetje groen, en nu maar hopen dat het hierbij blijft.

Here and the a tough of green, and now I have to hope that this will be it.

11 opmerkingen:

Manuela zei

Hello Roos,

Your Dear Jane Blocks are very beautiful. I like it.

Greetings Manuela

Impera_Magna zei

Excellent! Love that bit of green in your quilt! Sometimes it's hard to grow/change...but you did good!

*waving across the big pond*

Guusje, zei

Ja kan me voorstellen dat je daar niet tegenop kon en het ziet er nog mooi uit ook.

Heleni zei

De dames van de bee hebben helemaal gelijk Roos.
Dat groene stukje maakt het inderdaad wat spannender.
Alles in alleen blauw is te 'veilig'. Alhoewel, je hebt wel prachtige blauwen hoor.


groet, Heleni

ria vogelzang zei

Prachtig gedaan, hoor! En inderdaad, tegen zoveel ervaring valt niet tegen te vechten...... en zo te zien ook niet nodig... ;)
Ben benieuwd naar het "groene" vervolg....
Fijn avond nog!

mieke zei

Leuk met dat groen er in. Een goede keuze.

Quilting Moesje zei

Haha ... wel herkenbaar !
Ik vind het ook moeilijk om tegen mijn gevoel in te gaan ... maar net wat je schrijft,
Veel ervaring etc, etc ... dan wil je ook niet eigenwijs zijn ;o))
Inderdaad is het stukje groen verfrissend ...
Maar je moet t er ook zelf mee eens zijn ... wie weet kom je dankzij de goede tips zelf op ...nog net weer iets anders ...
Succes hoor !

Groetjes,
Simone

Anoniem zei

Je hebt het proces wel heel leuk beschreven Roos !
Ziet er "spannend" uit dat kleine stukje groen .
Groetjes Mien B.

FarahLin zei

That little green adds interest and I like it!

Hennie zei

Dat ziet er erg mooi uit Roos, ietsje groen er bij dat doet het heel goed ! ! !

Groetjes Hennie.

marion zei

het ziet er op de foto prachtig uit maar ik snap dat je twijfelt.........
Laat het op je inwerken je kan altijd nog veranderen......