Pagina's

zondag 6 mei 2012

Sjaantje en ik....Jane and me...

Sjaantje en ik hadden weer eens een meningsverschil.

Jane and I had a disagreement, again.
Ruim een jaar geleden besloot ik dat dit het niet ging worden, veel te enthousiast en zonder duidelijk plan was ik aan het grote Dear Jane avontuur begonnen.
Maar na 9 blokjes was ik totaal het spoor bijster, hoe nu verder.

Over a year ago I decided that this was not what I wanted, wildly enthusiastic and without any plan I started the big Dear Jane adventure.
After 9 blocks I totaly sat on the wrong track.
Blauw met creme kleurige blokjes moesten het worden want die had ik al een paar keer op internet gezien en daar was ik helemaal verliefd opgeworden.

Blue with cream coloured, that's wat I wanted. I saw those a few times on the internet and I instantly fell in love with those colours.
En dan zou ik er 2 een-persoons quilts van gaan maken, want zo'n grote doorquilten dat leek me maar niks.

2 single- quilts I would make because I did"t see me quilt such a big quilt.


Maar ja, als ik eerlijk moet zijn vind ik dit toch nog steeds het allermooist.

But, well, when I have to be honest, I still love this the most.
Dus toen ik weer druk bezig was met dit blokje lag er een papiertje en pen in de buurt waarop ik vanalles uit kon rekenen.
Omdat ik er extra sashings had aangezet zijn mijn blokjes iets groter, maar dat bleek geen enkel probleem, kwam zelfs heel goed uit.

So when I was making this block I had a pen and paper laying next to me so I could write everything I had to think down.
The fact that I sew an extra sashing on was no problem at all.
En tegen de tijd dat ik deze 2 schatjes af had was ik eruit.
Gelukkig kon ik de stof die ik nu extra nodig had voor de sashings nog bijbestellen en ook had ik al een mooie achterkant stof besteld.
Ik zou baan voor baan doorquilten en daarna alles in elkaar zetten, probleem opgelost.

When I finished those 2 beauty's I had it all figured out.
I had the luck that I still could order the fabric of the sashings and I also ordered a beautiful fabric for the back.
I'm gonna quilt them row by row, so all the problems are solved.
Want zeg nou zelf, er is toch niks mooier dan 1 grote Dear Jane.
Voor de rand heb ik nog een ander idee want door die extra sashings past de orginele rand er niet meer om, maar daar ga ik nog maar niks over zeggen want wie weet hoe vaak ik daar nog iets aan wil veranderen.

And look at this, there's notting more beautiful then 1 big Dear Jane.
I have also an idea for the border because the original border doesn't fit now but I think it's best when I don't tell anything about it.
Who knows how many times I will change that plan.



11 opmerkingen:

Impera_Magna zei

I love the blue and cream fabrics... your DJ is going to be gorgeous!!!

Greetings!

----Freda

Francien zei

Prachtig Roos...wat een werk zeg maar lijkt me wel heel fijn om te doen....vooral als je er zelf zo weg van bent......de kleurtjes zijn supermooi zo bij elkaar....
groetjes Francien.

lia Tromp-van der Kort zei

vind hem ook wel erg mooi zou er ook zo verliefd op worden maarik ben bang dat hij erg veel op de SBS lijkt.
Groetjes Lia T

mieke zei

Heel mooi dat blauw.
Succes verder.

FarahLin zei

Wow, your Dear Jane blocks are looking amazing! Love the colours!

Dear Jo zei

Groot gelijk!!!! Iedere ochtend als ik ons bed opmaak dan ben ik zó blij dat ik deze klus geklaard heb. Het is zo'n mooie quilt en een geweldige blikvanger. Heel veel succes verder!!! Met van dat mooie blauw komt het vast helemaal goed :)))

Guusje, zei

O hij wordt nu erg mooi en ja als je hem niet mooi genoeg vind niet doorgaan want dan komt hij of nooit af of je werkt er met tegenzin aan.

jolanda zei

Je gebruikt precies de kleuren die ik ook in m'n hoofd heb voor de DJ. Ik ben al een poosje lapjes aan het sparen in het blauw/creme/wit en ooit ga ik er ook aan beginnen hoor.
De jouwe wordt in ieder geval prachtig!!!!
groetjes, Jolanda

Ria zei

Wat zien jou blokken er leuk uit, vooral de kleur geeft een mooie eenheid. Ik had mij voorgenomen om hem in roze te maken, maar ben daar maar vanaf geweken. Werd te zoet.Even stoppen, kan trouwens nooit kwaad. Dan pak je hem later met veel plezier weer op en heb je al een heel stuk klaar.
Groetjes Ria.

Solveig zei

Absolutely lovely blocks! Love your choise of colors! ;o)

Grit zei

Super schöne Blöcke. Ich liebe blau.
Liebe Grüße Grit