Pagina's

donderdag 15 maart 2012

Gezwicht....Giving in.

Gisteren zijn we gezellig met 5 dames richting Oisterwijk geweest voor de regiodag.
Het was mijn eerste keer en het was zeker voor herhaling vatbaar.

Yesterday we went with 5 ladys to Oisterwijk for the districtday.
It was my first time and it was not my last time.
Na de thee begonnen we met de workshop, het was een hoedjesblok van Wendy Vosters.
Iedereen zat al gauw druk te werken.
Ik ben niet verder gekomen dan het opstrijken van de stofjes op de ondergrond maar ik ga me hier zeker nog op uitleven.
Links ligt nog een patroontje van een speldenkussen met stofjes, je kreeg dit als je meedeed met de show and tell.

When we had tea we started with the workshop, it's a patern from Wendy Vosters.
Soon everyone was busy.
I stopped when I ironed everything on the background but I'm sure I will finish it soon.
On the left you see a patern of a pincushion with fabrics.

Na de lunch hadden we een lezing van Wil Gorter van hoedenmuseum "zet 'm op".
Wat kan zij heerlijk vertellen, we hebben heel wat afgelachen.
Op het eind kreeg iedereen een hoed op en werden er nog wat liedjes gezongen.
Echte Brabantse Gezelligheid ten top.
After the lunch we had a lecture given by Wil Gorter from hoedenmuseum "zet 'm op"
We had a lot of laughs.
At the end we all got a head and we sang a few songs,about heads ofcourse.
Mien en ik......Mien and I
Natuurlijk staat er ook altijd wel een winkeltje waar iedereen weer het nodige in kon slaan. Dit keer was het The Windmill uit Sprang Capelle.
Er mochten weer 22 rolletjes stof mee naar huis en een buisje quiltnaaldjes.
Het boek had ik gewonnen met de lotery.

Ofcourse there's always a quiltshop, this time it was The Windmill from Sprang Capelle.
I took 22 rolls of fabrics and a tube with quiltneedles.
The book I won at the lottery.
Maar ja, waar was ik nou voor gezwicht?
Voor de middag hadden we ook nog een lezing van Jeanneke Lambriex-Liebregts. over de "huisjes".
De meeste van jullie zien de bui natuurlijk al hangen.
Ze had natuurlijk haar huisjes ook bij en er waren nog een paar dames die hun huisjes ook bij hadden.
Nadat ik haar huisjes had bewonderd en een praatje had gemaakt met haar was het me zo duidelijk.
Ik wilde ze ook gaan maken.
Of ik er ook 366 ga maken weet ik nog niet.

But on what did I gave in?
We also had a lecture given by Jeanneke Lambriex-Liebregts about the little houses.
She brought her houses too and when I saw them I instantly fell in love with them.
So I had to buy the patern.


4 opmerkingen:

Heleni zei

Wow, jij hebt een leuke dag gehad, dat is wel duidelijk.
En natuurlijk ben je gezwicht voor de huisjes, wie niet....?
Ik ben benieuwd Roos.

groet Heleni

marion zei

oooh ik ga vandaag.....Leuk verslag en ooit komen we elkaar tegen.......

Dear Jo zei

Welkom bij de club van huisjesbouwers :)))) Ik haal er dit jaar ook geen 366, maar ik bouw vrolijk door. Ik ben heel benieuwd naar jouw nieuwbouwwijk.

Impera_Magna zei

What a fun day! I would have had to purchase that house block pattern... a "house" quilt is on my "must make" list!

Greetings from across the big pond!

----Freda