Pagina's

zondag 19 februari 2012

Ups and downs

Het was deze week echt een week van ups and downs.
Donderdag hadden we eindelijk het gesprek dat ons wat meer duidelijkheid gaf.
Ons mam heeft eierstokkanker en als ze genoeg is aangesterkt willen ze met chemo beginnen en ze mag komende maandag naar huis....ups
Het ziekenhuis zou alle hulp regelen maar gisteravond werd duidelijk dat niet alles geregeld is maar ze komt evengoed naar huis.... down.

Last week was a week with ups and downs.
Thursday we finaly heard what our mother has, ovarycancer but when she is stronger they will start chemotherapy and she's comming home on Monday....ups.
The hospital would arrange all help she needs when she's home but last night we found out that they didn't, but she's still comming home...down.

Gelukkig waren er ook een heleboel "ups" hoor.
Afgelopen woensdag was ik jarig en ben dan ook weer heerlijk verwend, onderanderen met dit doosje met rolletjes stof.
Ik heb ze wel zelf moeten bestellen bij Mascha maar ach, dat mag de pret niet drukken.

I had a lot of "ups" too.
Last Wednesday I had my birthday and I was very spoiled.
I got this box with fabrics.
I had to order them myself at Mascha's, but they're mine now.
Verder waren er een heleboel vlopjes van de verjaardagslapjespost open te maken en moet je eens zien wat daar allemaal uitkwam, geweldig toch!

I also got a lot of envelopes from the birthdayfabricspost to open and see what I got, isn't that great.
Ja, en vrijdag stond er een uitje naar Zwolle gepland waar het geld wat ik voor mijn verjaardag had gekregen zo op was. Zoals je ziet kunnen er weer een heleboel klosjes en Sjaantjes blokken gemaakt worden.
De japanse stofjes rechts boven wil ik gebruiken om een hoes te maken voor mijn naaimachine en de rode is voor een speelbal voor een neefje.

On Friday I planned a trip to Zwolle to the handworkfair. where I spent all the money I've got on wednesday. As you can see I can start cutting a lot of spools and Dear Jane blocks.
The Japanese fabrics I want to use for a cover for my sewingmachine and the red one is for a playball for a nephew.

Ik had ook nog wat garen en een boekje gekocht.
De blauwe bollen zijn voor een paar sokken voor een broer. ( maatje 46.....waar begin ik toch aan?)
En de rode is voor een paar handschoenen voor mij.

I bought me some yarn and a knittingbook too.
The blue ones are for a pair of socks for my brother ( shoesize 46 )
And the red I'm gonne use for a pair of gloves for myself.
Mijn trui schiet ook al aardig op.

My sweather is making progress too.

11 opmerkingen:

Marie-José zei

Heftig verhaal mbt je moeder. Ik hoop dat het thuis zijn haar helpt sneller beter te worden.
En jij vindt dus duidelijk baat bij lapjes. Tsjonge je hebt er een heleboel bij. Prachtig.

Heleni zei

Ach wat verschrikkelijk voor je moeder en haar gezin. Heel veel sterkte.
Gefeliciteerd nog met je verjaardag.
Je hebt leuke lapjes gekregen hè.
En breien, knap dat je dat kunt. Het is niet mijn ding. Ja, wel af en toe mini-mini breien op nld 0,8 mm met naaigaren. Maar ik ben altijd blij als 't weer klaar is.

groet Heleni

Jasmijn zei

Och wat erg voor jullie! Tja die zorg in Nederland...je moet er stevig voor in je schoenen staan en het is vaak een heel gevecht.
Gelukkig kon je wel naar zwolle.
Veel plezier met je aanwinsten.
groetjes van ons allemaal

Impera_Magna zei

Dear Roos... life is so full up ups and downs and the "ups and downs" seem to be more frequent as we get older.

(((((Roos)))))

Wishing you a belated happy birthday.... and please know that I'll be praying for your mom and your family!

----Freda

Quilting Moesje zei

Wens je moeder ook maar veel sterkte ...
En dat de zorg toch goed geregeld wordt !
Dat kun je er toch allemaal niet bij hebben ... om zelf overal achterheen te moeten !
Gefeliciteerd nog met je verjaardag ! Je hebt veel leuke project/jes/en in het vooruitzicht met mooie stofjes!
Groetjes,
Simone

Mascha zei

Wens je moeder maar heel veel sterkte. Hoop voor ze dat ze thuis snel aansterkt voor de zware strijd. Toch wil ik je nog van harte feliciteren met je verjaardag. Je hebt een hoop mooie stofjes gekregen en verzameld.
Veel liefs, Mascha

ria vogelzang zei

Wat een moeilijke tijd voor jullie allemaal! Ik hoop maar dat het allemaal wel ten goede uitwerkt.
En toch fijn dat er zoveel leuke dingen te doen zijn en dat er zo aan je gedacht is.
Heel veel sterkte hoor! Dikke knuffel, Ria.

marion zei

moeilijke tijden, ik zal in mijn gebeden aan je denken......

En wat een superaankopen. Geweldig!!

Sabine zei

Hey Roos,

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Het down-nieuws is behoorlijk schrikken... Ik wens je er heel veel sterkte mee (en jullie mam natuurlijk ook)

Debbie J zei

Thank you for your comment!

I am sorry that you have had so many downs! Especially sorry to hear about your Mama.

Here's a late Happy Birthday too!

Yvonne aka sommeke zei

Nog van harte met je verjaardag!
Maar wat een triest bericht over je mam! Sterkte!