Pagina's

dinsdag 14 februari 2012

Stapeltjes....Stacks.

Tjeetje, ik heb nooit geweten dat lapjes zoveel troost kunnen geven, er zijn hier war steekjes gezet de afgelopen week. Zelfs 's nachts.
Mijn moeder heeft nog steeds geen definitieve uitslag, het enige dat zeker is is dat ze kanker heeft.
Komende donderdag hebben we weer een gesprek en als het goed is weten we dan (eindelijk) meer.

I never knew how much comfort fabrics can give, I made a lot of stitches last week, even at night.
My Mother still has no final results, the only thing that's for sure is that it's cancer.
I hope we hear more next Thursday.

5 heerlijke stapeltjes.
Bovenaan een heleboel vlopjes van de verjaardagspost met in ieder een lapje, er moeten er nog een aantal komen maar die mag ik morgen allemaal lekker openmaken.
Rechts boven liggen 3 blokjes voor de Provence quilt.
Links onder weer 3 blokken voor de Jacobsladder en rechtsonder 6 sjaantjes blokken.
Deze leiden me het meeste af omdat je die nou eenmaal niet op de automatische piloot kunt maken.
In het midden liggen nog 12 blokjes voor mijn postzegelquilt.
Ik zie je al denken...geen klosjes?
Die zijn er ook een aantal gemaakt maar die zitten al aan de grote lap en aangezien ik geen lapjes meer heb zijn die er ook geen meer gemaakt.

5 lovely stacks.
At the top a stack with envelopes. I got these from the Birthday Mail and in every one sits a little piece of fabric. Tomorrow I may open them all.
At the top at the right I have 3 blocks from the Provencequilt.
Below at the left side another 3 blocks for The Jacob Ladder and beside them 6 Dear Jane Blocks.
These derive me the most because you have to think sewing them together.
In the centre are 12 blocks for the postagequilt.
I see you think....no spoolblocks?
I made them too but I sewed them already to the rest and because I'm out of fabrics I couldn't make more.

Dit zijn de Sjaantjes blokjes die weer bij de rest mogen.

Here are my Dear Jane Blocks I've made.
B-9 Tinker Toy,          B-11 Melissa's Cross,          B-12 Starflower
B-13 Four Corner Press,  C-1 Trooper Green's Badge,  C-2 Streak of Lightning.
Er zijn nu 4 rijen van de eerste quilt klaar.

I finished 4 rows from the first quilt.

10 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Veel sterkte hoor ! ...

Ik wilde dat ik de lapjes (quilten) ook eerder had "gekend"...herkenbaar ...

Maar je Dear Jane wordt mooi ! en de andere blokken je hebt heel wat steekjes gezet ...


Simone

Heleni zei

Wat fijn Roos dat je afleiding kunt zoeken in je lapjes. Wat een akelig spannende tijd voor jou en je familie.
Ik leef met je mee. Ik heb 't zelfde meegemaakt met mijn beide ouders, alweer jaren geleden. Ik heb er soms nog veel last van, vooral in februari.......
Sterkte gewenst.

groet Heleni

Mascha zei

Gelukkig dat het bezig zijn met lapjes je wat afleiding kan geven.
Ik wens je veel sterkte voor donderdag.
Groetjes Mascha

Ellie's Quiltplace zei

Heel veel sterkte Roos! Fijn dat je in je lapjes een beetje afleiding kunt vinden.

Marie-José zei

Ja lapjes werken heel helend. Ben het helemaal met je eens. En wat heb je hard gewerkt. Je DJ wordt een plaatje.
Heel veel sterkte met je moeder.

Jasmijn zei

Ik wens je heel veel sterkte met alles. Gelukkig heb je wat afleiding in je quiltjes.
veel liefs van ons allemaal

marion zei

heel veel sterkte, ik brand een kaarsje.......

jolanda zei

Oh Roos, wat herken ik toch goed waar je doorheen gaat! En ja... de lapjes kunnen een grote steun zijn. Ze zorgen voor de nodige afleiding en geven een gevoel van houvast waar de rest van de wereld ineens op losse schroeven staat. Tenminste... zo voelde het voor mij.
Ontzettend veel sterkte voor jouw, je moeder en de rest van je familie.
liefs, Jolanda

Guusje, zei

Heel veel sterkte. Dat dat niet makkelijk is weet ik alles van. Je bent met veel leuke projecten bezig die je ook wat steun kunnen bieden. En je sjaantje wat wordt hij mooi.

Dear Jo zei

Hoi Roos, Hou je maar lekker even bezig met de lapjes. Ze geven troost. Ik weet het uit ervaring!!!!!