Pagina's

maandag 9 januari 2012

Sjaantje...Dear Jane

Ik heb een heerlijk vrij weekend achter de rug, ik had van de week de boom al opgeruimd en alles gepoetst dus hoefde er alleen maar een keer door het huis gewapperd te worden.
En toch ben ik het hele weekend druk bezig geweest met....quilten, ja, wat anders. Haha.
Zaterdag ben ik bijna de hele dag met tekenen, knippen en snijden bezig geweest.
Er liggen weer klosjes klaar om in elkaar gezet te worden en er zijn een paar Sjaantjes blokken geknipt.
Er ligt hier nu weer een vol blokkenboek waar ik mee aan de gang kan.


I had a very relaxed weekend, last week I cleared up the Christmas stuff  and I cleaned the house so I didn't have to do much.
So I had the whole weekend just for quilting.
On Saturday I spend the most time drawing and cutting, there are a lot new spoolblocks to sew together and I cut a few Dear Jane blocks.

Er zijn weer 2 Sjaantjes blokken bij gekomen, B-6 Wild Goose Chase was een heel gepriegel maar erg leuk om te doen. B-7 World Series, hier was ik al mee bezig en ik moet zeggen dat het appliceren steeds beter gaat. 
Dat vind ik nou het leukste aan deze quilt. het gepriegel met die kleine stukjes en bij ieder blok leer je wel weer iets of verbeter je jezelf.
De andere blokken had ik al aan elkaar genaaid maar die heb ik allemaal weer van elkaar gehaald zodat ik straks alles beter kan verdelen.

I finished 2 Dear Jane blocks, B-6 Wild Goose Chase was a very fiddly work but I loved every minute of it and B-7 World Series, I started this one a while ago and I can say that the  application gets better every time.
That's what I love about this quilt so much, every block teaches me something or to improve my skills.
Deze dame is een pinwheel en hoort bij een quilt die ik tegenkwam tijdens het rommelen.
Hij hoort bij de quilt Provence van Gail Pan.

This lady is a pinwheel and belongs to a quilt I found when I was messing aroud.
It belongs to the quilt Provence by Gail Pan.
De kleuren zijn in het echt veel mooier en ik zal er binnenkort een nieuwe foto van maken.

In real the colours are much brighter and I will make a new picture of it soon.

Verder zijn er weer wat vingerhoedjes aan elkaar gezet en is er ook nog aan de tulpenquilt gewerkt, zo mag een weekend van mij best wat langer duren.

Further I sew a row tumbles together and I worked on my Tulipquilt,this way a weekend may last a few days longer.

6 opmerkingen:

Dear Jo zei

Dat was een nuttig besteed weekend. Lekker bezig geweest en toch bijgetankt :))) Je Dear Jane blokken zijn mooi!

jolanda zei

Dat was dus een heerlijk weekend en goed besteed ook nog. ;-) Jij kunt er weer tegenaan voorlopig.
Je blokken zijn erg mooi zo in blauw/wit.
groetjes, Jolanda

Impera_Magna zei

You've been very busy, Roos... I like learning new things when I'm sewing/quilting...

Hope all is well with you and yours!

yvonne zei

Hé Roos jij bent druk bezig!!!
kom je vrijdag nog naar de Fonkel?
groetjes Yvonne

Ellie's Quiltplace zei

Mooie blokken! Ze zien er keurig uit!
En wat een leuke quilt heb je bovengehaald. Zonde om te laten liggen...

marion zei

wat leuk weer die blokken van de dear jane, ik heb het boek tweedehands bemachtigt en ziet er nu af en toe in te neuzen. Alleen dat is al leuk...Prachtige blokjes van je dear jane....