Pagina's

zondag 22 januari 2012

Deurmat...Doormat

Bijna de hele week heb ik op de deurmat gezeten, deze week zouden de lapjes van het Quiltkabinet binnenkomen en die had ik hard nodig voor mijn klosjes, en ze kwamen maar niet.
Wat dan.... Begin van de week heb ik maar een gordijn voor de voordeur gemaakt, de stof lag hier al jaren maar nu, met mijn naaitafeltje stelde het niks voor. Ze moeten alleen nog gezoomd te worden maar ik wil ze eerst laten uithangen.

I sat almost the whole week on my doormat, this week my fabrics from the Quiltkabinet had to arive and I needed them badly for my spoolblocks.
What could I do..
So I started to make a curtain for my frontdoor. I had the fabrics for years so it was time to make them...finally.
Op een gegeven moment had ik alle klosjes klaar en alvast een stapeltje ecruutjes geknipt, voor als mijn vlopje op de mat zou vallen. Iedere dag als ik thuis kwam van mijn werk was ik benieuwd of de post al was geweest. Dat wel, maar geen vlopje.

At a surtain time I finished all my spoolblocks and I cutted a lot of  light fawn, just in case my envelope would arrive. Every day when I came home from work I asked if there was mail, but nothing for me.

De hele week ben ik zo wat doorgerommeld, gewerkt aan Linda's quilt, toch nog maar wat klosje geknipt, nog een Jacobsladder blok gemaakt. Maar het wilde niet echt.

So I messed around the whole week. I worked on Linda's quilt, cut a few spoolblocks after all and made a Jacobs Ladder block.


En toen was het weer Friday Night Sew In......
Ik had nog wel wat te naaien liggen maar dat wilde ik zaterdag meenemen als de jongste weer op cursus moest. Ik zit dan de hele middag in de kantine van de sporthal in Budel.


And then it was Friday Night Sew In....
I had some sewingwork but I wanted to take some with me on Saturday when our Younghest had to go on a course. I'll had wait for her in the canteen of a sports centre, the whole afternoon.

s'Middags moest ik nog naar de bieb en daar viel mijn oog op de breitijdschriften.
Even wat neuzen..... al gauw had ik een leuk patroontje gevonden dus het tijdschrift ging mee naar huis en dan snel naar de winkel voor garen.
Ik heb lekker de hele avond zitten breien.

On friday I had to go to the library and I found a knitting magazine with a lovely patern for a jumper. I took it home with me and went to the store to get me some yarn.
I knitted the whole night.

Mijn pakketje voor zaterdag lag al klaar, wat borduurwerk voor de Provence quilt, een Sjaantjes blok dat bijna af was, een Jacobsladder blok, blokjes voor de postzegelquilt en een paar klosjes.

My package for saturday, some stitchery blocks for the Provence quilt, a dear Jane block that  almost was finished, a Jacobs Ladder block, blocks for the postagequilt and a few spoolblocks.

Aan de blokken voor de Provence quilt heb ik niks gedaan maar van de rest is toch het één en ander af gekomen...

I didn't work on the blocks for the Provence quilt but I finished a lot of the rest....

...en toen we s'avonds thuiskwamen lag er eindelijk een zacht vlopje op me te wachte. Eindelijk.
Bijna alles is weer te gebruiken voor de klosjes en de rest mag in de kast voor ooit.
Eén keer raden wat ik zaterdag avond heb gedaan.... jawel....er ligt hier weer een hele klosjesvoorraad.

...and when we got home that night, there it was, a soft envelope, waiting for me. Finally.
Almost everything can be used for my spoolblocks.
You may guess one time what I did on saturdaynight... I cutted a lot of spoolblocks.







7 opmerkingen:

Impera_Magna zei

You certainly got a lot done this past week... while waiting for your package in the mail!

Definitely worth the wait... what gorgeous fabrics!

Greetings!

*waving from across the big pond*

Rina zei

Wat een leuke projection heb je onderhanden. En die lapjes!!!!!! Ik snap wel dat je nu weet hoe je deurmat er van dichtbij uitziet

Ria zei

Zo, Bezige bij, wat worden je werkjes leuk. Vergeet je niet de gordijnen te zomen. Die van mij hangen nu al 2 jaar uit. Pfff wat een saai werkje dat zomen. Ik zal me er toch maar eens toe zetten.
Fijne zondag,
Ria

Heleni zei

Wat kan wachten toch lang duren hè Roos.
Maar gelukkig kun je weer verder. Je was eigenlijk nog lang niet werkeloos, zie ik.

groet Heleni

marion zei

wow, wat veel werk. Ik ga eens bijlezen op je postzegelquilt. Dat heb ik ergens gemist.

Erica zei

Zo, jij bent goed bezig geweest! Bij mij komt helaas niks quilterigs uit mijn handen :(

jolanda zei

Wat is dat vervelend hé? Steeds weer die teleurstelling dat zo'n pakketje wéér niet gebracht is.
Gelukkig is het uiteindelijk toch nog goed gekomen en kun je weer lekker aan de klosjes. Leuke lapjes zijn het trouwens.
groetjes, Jolanda