Pagina's

zondag 11 december 2011

Kerststress......Christmas stress


Ik had me voorgenomen om dit weekend de kerstboom maar eens te zetten.
Vanmorgen eerst nog wat boodschappen in het dorp gedaan en vanmiddag zou ik beginnen.
Eerst alle dozen naar beneden, dan de boom opzetten ( wij hebben een echte nepperd ), alle takken uitsorteren en dan de voet inelkaar zetten.....en daar ging het mis....geen voet....niet bij de boom, waar hij hoort te liggen, nee nergens, weer naar de zolder, nog eens alle dozen nagezocht, geen voet.
Tuincentrum gebeld met de vraag of ze ook losse voeten verkochten. Alleen voor echte bomen maar met een klosje hout ging dat ook goed voor een kunst. Ja, ja.
Niet dus, maar hij staat, een halve boom, vastgebonden achter tegen de kast.

Last week I decidet to put the Christmastree this weekend.
First I have to get all the boxes from the attic and then I wanted to put up the tree ( we have a real fake one ), sort out all the branches and then the foot.....and there everything went wrong...no foot......not with the tree, not in one of the other boxes,not at the attic, no foot.
So I made a call to the gardencentre but they sell only feet for real trees but with some wood it could work out fine. No way.
But I did the job, just a half tree, tied up to the cabinet.

Natuurlijk kwamen ook al die mannen met baarden te voorschijn en mochten ze weer gezellig bij elkaar op de plank. Alle 43.

Ofcourse all the men with beards showed up and I put them all together. All 43 of them.

Van quilten is vandaag niet veel terecht gekomen maar er zijn afgelopen week toch weer 9 klosjes bij gekomen.

I had no time to quilt today but I finished 9 spoolblocks last week.
Ik had ook gehoopt dat ik hier iets meer van kon laten zien, ik heb er vrijdagavond aan gewerkt en het moet een raamhanger worden van 4 sterren, maar dat houden jullie nog tegoed.

I hoped I could show you more from this project wich I worked on on Fridaynight.
It's purposed to be a window hanger with 4 stars.

7 opmerkingen:

Marie-José H zei

Oh, je hebt al een aardige kersstfeer in je huis. Wij hebben ook een neppert. Anders blijf ik niezen:(

ria vogelzang zei

Goed idee: dan maar vastbinden!
Wij hebben ook een echte nepperd en die staat sinds woensdag onopgesmukt in de kamer ivm..... de hond.....
Ze heeft de boom al alle kanten opgesleept en laat hem nu (gelukkig....pfffff...) met rust!
Dus vandaag maar even optuigen, hoop ik .....
Geniet van alle kerstige sferen!
Groetjes, Ria.

Heleni zei

Leuk, die mannen met baarden. Wat een verzameling.
Je boom staat heel goed, al is 't zonder voet.
Ben benieuwd hoe je raamhanger gaat worden. Lijkt me heel leuk.

groet Heleni

Mascha zei

Wat een pech. Maar hij staat gelukkig wel. Gezellig, hoor.
Groetjes Mascha

Stitchers Inn zei

Wat een leuke collectie kerstmannetjes!.

jolanda zei

Wij hebben ook een nepperd hoor! Vorig jaar gekocht en de lichtjes zitten daar al vast in... superhandig!
Jouw huis ziet er al helemaal gezellig uit zie ik.
groetjes, Jolanda

tijerasycuchara zei

Beautiful works.
congratulations
have a good day
Josefina
tijerasycuchara.wordpress.com