Pagina's

woensdag 9 november 2011

Quiltcursus.....Quilting class

Afgelopen maandag hadden we onze laatste les.
Marthje had weer een aantal mooie quilts bij om te laten zien en nadat we ieders vorderingen hadden bewonderd gingen we bekijken wat we in de laatste les zouden gaan doen.
Bij ieder werkstuk werd besproken wat je er zelf van wilde maken en kreeg je tips en ideetjes die je daar ook nog voor kon gebruiken.
Dus al snel genoeg snorde de machientjes.
Last Monday we had our last class machinequilting.
First Marthje showes us some beautiful quilts and after that everyone showed what she did that past week. After this we had to show what we wants to work on that last time and how we wanted to do that. Marthje gave us some tips and soon after the sound of our machines filled the room.
En natuurlijk word er hier ook nog steeds met de hand gequilt.
In september heb ik bij  Wilma leren quilten in de ring en ze had me het advies gegeven om vooral veel kilometers te maken. Die zitten straks allemaal in de tulpenquilt want ik ben de hele rand aan het schaduwquilten. Ook onze Linda d'r quilt begint al op te schieten, ik moet alleen nog iets meer voor de achterkant verzinnen ( deze is namelijk erg wit ).

And ofcourse I'm still quilting in a hoop.
Last September I learned that from Wilma and she gave me the advise to make a lot of miles.
I'm doing them in my Tulipquilt because I shadowquilt the whole border.
Linda's quilt is making a good headway, I only have to work out a way to make the back a little more interesting ( this is very white ).

Roos

7 opmerkingen:

Suzanne zei

Nice work - I wish I had the patience to hand quilt. I can't wait to see what you come up with for the back.

Quiltendewilma zei

Wat ben je lekekr bezig!! Zo gaat het wel lekekr met het doorpitten van je,..

En ik denk dat het voor beide manieren wel op gaat dat je kilometers moet maken en het zo het allerbeste onder de knie krijgt,..

Hennie zei

Wat wordt je quiltwerk mooi ! ! ! Ik quilt ook altijd in een ring, k'heb sinds kort een standaard ook handig.
Handig om een paar quiltlesjes te volgen machinaal quilten kan ik helemaal niet.

Groetjes Hennie.

jolanda zei

Sinds kort zit ik ook op quiltles en wanneer ik zover ben dat ik een grote quilt kan gaan doorpitten, wil ik ook graag leren quilten in een ring. Heb ik nog nooit gedaan en het lijkt me wel handig.
Ben benieuwd naar het schaduwquilten van je tulpenquilt!
groetjes, Jolanda

Mascha zei

Altijd goed om een les te volgen.
Groetjes Mascha

ria vogelzang zei

Goed, hoor!! Ik geniet ook altijd zo van dit stuk werk aan een quilt; het is zo heerlijk rustig werk......
Liefs, Ria.

marion zei

wow wat ga jij goed.......