Pagina's

woensdag 2 november 2011

Iet ouds,iets nieuws en iets blauws...something old, something new, something blue.

Nee, nee niks geen huwelijk hier, jaren geleden hebben we besloten dat dat niets voor ons is en dat bevalt na 22 jaar nog steeds. Maar wat is er dan oud, nieuw en blauw...

No, no, not a marriage, years ago we decided that this was not our "thing" and after 22 years we have still no regrets . But what is that old, new and blue...
Het oude is de sampler, hier is zo'n 3 jaar geleden alles mee begonnen.
Al vanaf het eerste block nestelde het quiltvirus zich in mij en tot op de dag van vandaag laat het zich niet verjagen. Niet dat ik daar ook maar enige moeite voor doe.

The old one is a sampler, everything started with this 3 years ago.
From the first block I've made the quiltingvirus caught me and I can't chase it away, but it don't bothers me al all.

Het nieuwe is wat ik van de lapjes die ik over had ga maken.
Komende maandag hebben we de laatste les machinequilten en dan is het de bedoeling dat we een quiltje zelf gaan doorquilten met de technieken die we geleerd hebben.
Ik heb nog nooit een kussen gemaakt en dat is wat ik er van ga maken, misschien worden het er wel 2.

The new is what I'm gonna make from the fabrics I have left.
Next Monday we have our last class machinequilting and we have to quilt something with the techniques we learned.
I never made a pillow and that is what I planned to make, maby even 2.

En het blauwe, dat slaat natuurlijk op dat ene lapje...

And the blue, that's that one fabric ofcourse...

Roos


8 opmerkingen:

Impera_Magna zei

Congratulations on 22 years together and wishing you many many more!

Looking forward to seeing your pillow... love those fabrics!

Dear Jo zei

Wat een fantastische kleuren combinatie!!!! Heerlijk bruin met blauw. Mijn absolute favorieten :)))
Heel veel succes met het maken van je kussen(s).

Francien zei

Ook ik ben weg van de kleurencombinatie Roos...prachtig dat turqoise en bruin...ben zo benieuwd naar je kussens....en die kleuren...die moet ik echt onthouden...prachtig!! succes...groetjes Francien.

Ineke van den Akker zei

Wat een prachtige kleuren!

Ineke van den Akker zei

Mag ik vragen welk boek jij gebruikt?

jolanda zei

Wat een mooie quilt is dat Roos! En ik zie dat je daar ook herfstblaadjes in gequilt hebt. Heb je dat nu met de machine gedaan of zaten ze er al op?
groetjes, Jolanda

Mascha zei

Wat een mooie kleurencombinatie. Leuk om de lapjes nog een keer te gebruiken voor kussens.
Groetjes Mascha

Felicia Brenoe zei

Nice colors. Really love the blues and browns together. www.curiousneedle.com