Pagina's

zaterdag 22 oktober 2011

Vanalleswat.....Various things

Gisteren was het FNSI, quiltsters van over de hele wereld doen mee met deze virtuele Bee en het is daarna altijd leuk om te kijken waar iedereen mee bezig is.

Yesterday it was FNSI, quilters from all over the world are joining in on this virtual Bee, and it's always fun to see what everyone's working on.
Zelf ben ik bezig geweest met mijn Jacobs Ladder en nu begin je al een beetje te zien hoe het gaat worden. Het is alleen nog steeds goed opletten dat ik de blokken goed in elkaar zet.

I, myself worked on my Jacob Ladder and now you can see how it's gonna be.
I still have to pay attention that I sew the blocks together in the right way.
Vandaag is het natuurlijk ook weer klosjeszaterdag en aangezien ik afgelopen week veel gewerkt heb zijn er ook een heleboel klosjes bijgekomen.( Haha, zo lijkt het net of ik op mijn werk alleen maar zit te handwerken, nou dat is dus niet zo, er wordt bij ons wel degelijk hard gewerkt. )
Ik ben vanmorgen ook nog even naar de Quiltdag in Helmond geweest dus ik heb mijn hele voorraad maar gelijk opgemaakt.
Het resultaat: 17 klosjes erbij.
Dat schiet lekker op.

Today it's klosjes Saturday and because I worked a lot last week I made a lot of spools.( Haha, it looks this way if I only sew when I'm on my work,no way, we work hard.)
This morning I went for a few hours to the quiltday in Helmond, so I sew every block together that I cut.
Results: 17 spools.
I'm making good progress.
Tja, en ga je naar een quiltdag, dan staan er ook weer winkeltjes. Dan is het moeilijk om met lege handen naar huis te gaan. Het lijkt veel maar dat valt wel mee.
Ik heb een charmpack van Pom Pom Paris gekocht en de rest komt van Clara ( een quiltster van de Fonkelbee ). Zij is grote opruiming aan het houden en had ook een paar tafels met stofjes en boeken.
Je moet je mede-quiltsters toch helpen, dus help ik haar graag opruimen ;o)

Well, when you go to a quiltday and when there are quiltstores. It's hard to go home empty handed.
I bought a charmpack from Pom Pom Paris and the rest is from Carla.( she is a quilter from the Fonkelbee ).
She was making a clean sweep of her quilting stuff.
Well you have to help a fellow-quilter, so I helped her a hand ;o)


Zo, nu gaan we eerst het hele weekend een feestje vieren, vanavond komen er eerst nog een hele stoet vriendinnen ( en dan mogen wij de hele avond boven doorbrengen, met een glaasje voor de tv en ons vooral nergens mee bemoeien, zucht ) en  morgen komt de familie.
Gelukkig heb ik volgende week een rustige week om weer bij te komen.

So, now we're gonne party, tonight a buch friends ( and we may go upstairs, with a glass in front of the tv, and please no intervenence ) and tomorrow the family is visiting.
Luckily I have a quiet week next week so I can catch up.

Roos

18 opmerkingen:

Impera_Magna zei

Great progress with your JL blocks, Roos... looking good!

Congratulations on making 17 spoolblocks this past week... that's a lot!

Enjoy the birthday celebration this evening...


Greetings from the right coast of the US!

Marie-José H zei

Je hebt goed geshopt. Mooie stofjes. Je virtuele bee project wordt prachtig. Blijf het een mooi patroon vinden. Maar helaas heb ik nu geen tijd om mee te doen. Is wel jammer want ik vind het een enig initiatief.

Kelli zei

Love your bobbin blocks! And your Jacobs Ladder is looking amazing, too. Love the colors. Have a great rest of the weekend! :o)
xo
Kelli

Suzanne zei

Your quilting is looking good! Have a great time at your party and with your family.

supermom zei

Your Jacob's Ladder quilt is going to be stunning when it's finished.

Ellie's Quiltplace zei

Mooie blokken en aanwinsten!
Hopelijk hadden jullie een hele fijne avond!

Neferi zei

Oh dear, you have been busy...have a nice Sunday :)

Erica zei

Mooi die Jacob's Ladder. Jammer dat ik je in Helmond niet gezien heb. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Wij hebben gisteravond ook boven gezeten met een hapje en een drankje, die van ons werd 20.......tot half 5 "feest" :(

Mascha zei

Wat een mooie blokken. En je aankoop van nieuwe stofjes die zijn ook niet verkeerd.
Veel plezier vandaag.
Groetjes Mascha

marion zei

jammer inderdaad dat ik je gemist heb, de volgende keer zal ik iets opvallends dragen..........

Dear Jo zei

Leuke stofjes heb je gekocht!!! En die Jakobsladder wordt fantastisch!!

Dear Jo zei

Leuke stofjes heb je gekocht!!! En die Jakobsladder wordt fantastisch!!

Guusje, zei

Mooie stoffen heb je gekocht en de quilt in wording wordt ook erg mooi. En natuurlijk lekker feest vieren.

Bev C zei

Hello Roos,

Oh my I do love your fabric choices for the Jacobs Ladder blocks.
Happy days.
Bev.xoxo

Manda zei

Wow you had a great night! The Jacob's Ladder looks great! And that is a lot of spools to make in a week! :)

quiltingmieke zei

piep

prachtige buit heb je mee naar je huisje gebracht hoor

Hoe geraak je bij die wereldwijde Bee?

knuf mieke

Carin zei

Wat een mooie stofjes heb je gekocht. ik ahd al gehoord dat het een supergezellige dag was in Helmond !!
je jacosladder blokken zijn ook heel mooi aan het worden.

Rose Marie zei

I just had to visit your blog after reading your comment on Caron's hand quilting post ..... you will so enjoy your klosjes quilt once it is all done.

I'm enjoying my klosjes quilt very much these days and can't believe how well it turned out everytime I look at it.

Keep plugging away at making your spools.