Pagina's

vrijdag 28 oktober 2011

Quiltcursus...Quiltclass

Gisteravond hadden we weer onze cursus machinequilten en natuurlijk moesten we weer het nodige huiswerk afhebben.
Ik heb echt 2 middagen aan een halve lap gewerkt, het is een stuk moeilijker dan ik dacht maar langzaam zie ik wel dat het er een klein beetje beter uit gaat zien.

Thursdaynight we had our next class machinequilting and of course we had to make our homework.
I worked 2 afternoons and I finished only half of what I had to be finished, it's harder then I thought but it looks already better then when I started.
Dit verenpatroon heb ik er met papier opgezet.

This featherpatern I sewed on through the paper.
Het midden stuk is gemeanderd.

In the middle I meanderd.
Dit patroon heb ik in 2 hoeken gedaan.

This patern I put in 2 of the corners.
Daarna moest de hele lap in 4-en gedeeld worden en ieder deel moest anders gemeanderd worden.
Zoals je ziet had ik het niet helemaal klaar maar ik heb in iedergeval mijn best gedaan.

At last we had to devide it in 4 parts and meander each part in a differend way.
As you see I didn't finish it all but I did my best.
Nee, dit is niet mijn machientje, mijn moeder had er vroeger zo eentje.

We hadden 's avonds eerst uitleg over wat we in deze les moesten doen en Marthje had weer de nodige quilts bij om te laten zien wat de bedoeling was, daarna konden we weer aan de slag.
Wat we niet afkregen is huiswerk voor de volgende keer en dan moeten we een quiltje of een paneel meebrengen om zelf te quilten.

No this is not my machine, my mother used to have one like this.

On Thursdaynight Marthje explaned us first what we had to do that night and she showed us some quilts so that we knew what to do.
The things we didn't finish is our homework for the next time.
We also have te prepaire a little quilt or a panel to quilt.

Roos

10 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Goed gelukt, Roos! Wat een mooie verenkrans!!
Groetjes aan Beer en Aap!
En een fijn weekend. ;)

Marie-José H zei

Super Roos. Ik ben dol op veren en ook dol op zo'n whole cloth quilt.

Impera_Magna zei

Wow.... looking good! How neat to have a class like that... and with homework assignments too!

:)

jolanda zei

Het lijkt me heel erg moeilijk, maar volgens mij gaat het jou al heel aardig af!! Mooi zo'n verenpatroon.
Heb je hier nou een speciale naaimachine voor nodig?
groetjes, Jolanda

Francien zei

Zo`n naaimachine als je moeder had heb ik nog Roos...heb er nooit mee genaaid hoor...staat er alleen leuk te zijn....en wat kun je het al goed dat machinequilten...ziet er goed uit....je hebt zeker je best gedaan....succes ermee verder en een fijn weekend...groetjes Francien.

Heleni zei

DAT ziet er leuk uit Roos. Wat een goed begin zeg en je bent wel een beetje voor de leeuwen geworpen, vind ik. Super gedaan. Leuk werk hè.

groet Heleni

Miny zei

Wat knap gedaan, het is je goed gelukt!

Groeten Miny

Suzanne zei

You are doing well. Feathers are not easy but according to all the super excellent quilters out there it just takes practise, practise and then some more practise. Good on you for doing most of your homework.

Dear Jo zei

Hier heb je dus echt wel een cursus voor nodig!!!! Ziet er goed uit.

Ineke van den Akker zei

Prachtig! Ik denk dat we nooit uitgeleerd zijn.