Pagina's

zondag 30 oktober 2011

Net op tijd...Just in time

Een paar weken geleden bedacht ik dat ik een Halloweenquiltje wilde hebben hangen in de gang, op internet werden wat voorbeelden opgezocht, papier en potloden werden te voorschijn gehaald en ik kon aan de slag.
Toen ik wist wat er op het quiltje moest konden de stofjes tevoorschijn worden gehaald en kon er weer getekend en geknipt worden.

A few weeks ago I decided that I would like to have a Halloweenquilt. On the internet I looked for some examples, I took some paper and pencils and started to design.
When I knew what I wanted I brought out my fabrics and the drawning and cutting started again.
De lijnen op de pompoenen en de blaadjes zijn allemaal geborduurd in steelsteken en platsteken, alles is uiteindelijk met de festonsteek op het quiltje gezet.

I embroiderd all the lines on the pumpkins and the leaves and finally I sew it all on the quilt.
Met de machine heb ik er herfstbladeren op gequilt. Ik ben niet voor niets met een cursus bezig en dit is het ideale formaat om te oefenen.

I quilted autunmleaves with the machine on it.
This is the ideal size to practice on.
En in een hoekje wacht een dikke spin op een lekker hapje.
Toen ik de spin af had wilde ik hem onze oudste laten zien en volgens mij hebben ze dat 3 deuren verder gehoord, zij dacht namelijk dat ik een echte spin had ( alsof ik een echte spin zou vasthouden....)

In the corner a fat spider is watching for a little snack.
When I finished the spider I wanted to show it our eldest, I think that the neighbours heard her, she thought I had a real one ( if I ever hold a real spider....)
En zo is hij geworden. In het echt zijn de kleuren niet zo hard. Hij hangt nog niet op de goede plek en er moet nog een ander latje in want zo hangt hij nog niet naar mijn zin maar dat komt allemaal goed.

And this is the finished quilt. The colours looks to bright this way.
He is not hanging right yet and on the right place but that's something for tomorrow.

Roos

11 opmerkingen:

jolanda zei

Wat leuk die pompoenen!!! En de herfstblaadjes maken het helemaal af.
Ik kan me goed voorstellen dat je dochter dacht dat je een echte spin had... op de onderste foto lijkt het toch ook net echt?
groetjes, Jolanda

Impera_Magna zei

That spider does look real at first glance... and I love your Halloween quilt... especially the leaf quilting! Great job, Roos!

Greetings, Freda

Neferi zei

The halloweenquilt is just great :)

quiltingmieke zei

piep

oh wat is hij mooi geworden,
prachtig werk

hihi en die spin, ik zet ze altijd terug inn de tuin,
mijn mannetje is er ook zo bang van.....

knuf fijne dag mieke

Heleni zei

Heel erg leuk Roos.

groet Heleni

Annie zei

Dat is wel een heel mooi Quiltje geworden hoor, heb je heel mooi gemaakt. Grappig het verhaaltje van de spin.
Groetjes Annie

jolie zei

Erg leuk geworden.

Dear Jo zei

Wat een leuk quiltje enne... die spin... dat is wat voor mijn zoon Rafaello :)))))) Hij griezelt van die harige dingen, dus hij had vast net zo hard gegild als jouw dochter :)))) Lekker stoer zijn ze toch.

Carin zei

Wat is het leuk geworden en die spin maakt het helemaal af !!

Yrea zei

Hij is erg leuk geworden!

Elins systue zei

I Like this. very nice..