Pagina's

zaterdag 15 oktober 2011

Klosjeswave

Van de week las ik op het blog van Supergoof dat het al bijna 3 jaar geleden is dat zij met haar klosjesquilt begon. Ik quiltte toen nog eens niet.Op een gegeven moment ging ik toch een cursus volgen en van het een kwam het ander.
Ik ondekte al die mooie blogs en kwam op zaterdag diverse klosjes tegen.
Ik vond het maar raar, wat is er nou toch aan om honderden kleine blokjes te maken, nee dit is niet mijn ding.
Tot ik eens een pakketje lapjes bestelde en daar zat een patroontje bij....ja, je raad het al...van een klosje.
Zo gauw het eerste klosje in elkaar zat was ik verkocht  uh, verslaafd.

Last week I saw on the blog of Supergoof that it was  almost 3 years ago that she started her klosjequilt. I didn't even quilt at that time. At one day I started a quiltclass and soon I discoverd al those beautiful blogs and on Saturday's I saw various klosjes come by.
I thought it was weird, what's the fun of making all those little blocks who are all the same, no, that was not my thing.
Till I orderd some fabrics and whit it was a little patern....yes, you can guess...from a klosje.
As soon I put the first together I was addicted.
Begin dit jaar trok ik de stoute schoenen aan en begon mijn eigen blog en in februari kwam ik mijn klosjes weer tegen er waren er al 45 gemaakt en ik besloot om op zaterdagen te schrijven over mijn klosjes, dat bleek een goede stok achter de deur.

In January I started this blog and in February I wrote for the first time about my klosjes, at that time I finished 45. I decided to write on Saturday over my klosjes. ( A tradition that Supergoof started and even now there are a lot of lady's who does this )
Op een gegeven moment had ik een klein blikje met een opvouwbaar schaartje en dat ging overal mee naar toe.

At a certain time I had a little tin whit  folding siccors and it goes with me everywhere I went.
Soms moest er even gecontroleerd worden of alles wel goed ging.

Sometimes an inspector visited me.
Toen er een aantal klaar waren was het tijd om eens wat aan elkaar te zetten....

At some time I was ready to sew some blocks together...
Overal kwam je ze hier tegen..

You saw them everywhere around the house..
Maar de meeste worden toch in de trein gemaakt..

The most of them were made in the train..
En eentje zelfs op het strand van Texel..

And one of them is made on the beach on Texel..
En langzaam begon het lapje te groeien..

And slowly it began to grow..
...en te groeien.

...and to grow.
En nu?
Er zijn in totaal al 406 klosjes klaar en er zijn er 360 aan elkaar gezet.
Het moeten er 700 worden dus heb ik nog wel even wat te doen...

And now?
In total I finished 406 klosjes and 360 are sewed together.
At the end I must have 700 so I still have to do a lot.

Roos

12 opmerkingen:

Heleni zei

Och Roos, wat vertel je een leuk klosjesverhaal. Schitterend hoe je dan toch 'verslaafd' raakt aan 't patchwork.
Lang, heel lang geleden heb ik ook eens een workshop gedaan omdat mijn vriendinnen daar naar toe wilden. Omdat ik veel handwerkte móést ik mee van hun. De rest van het verhaal ga ik ook eens op mijn blog zetten. Ik vind 't een heel leuk idee.
Bedankt daarvoor.
Je klosjes quilt vind ik helemaal super worden.

groet Heleni

Ineke van den Akker zei

Je bent een kanjer! Ga lekker zo door. Ik Quilt pas een jaar m, maar ben niet meer te stoppen

Annemieke Price-Talen zei

_PRACHTIG, kan niet anders zeggen, wordt een vrolijk geheel. Gr Annemieke.

Guusje, zei

Wat een mooi verhaal en wat leuk dat je het ook van begin af aan verteld. Knap hoor om er zoveel te maken. Hij is nu al geweldig mooi.

Kelli zei

I love this! So cool :) Those bobbins are amazing. I'm tempted to try but need to wait until my hexie addiction subsides. ;)
xo
Kelli

Anita V. zei

Leuk verhaal! Ja, zo gaat dat met het quilten hè, voor je het weet ben je in de ban! Het leuke van een blog vind ik dan dat je de voortgang goed ziet (en daar dan weer reacties op krijgt :) )

Impera_Magna zei

My goodness, you've made a LOT of spoolblocks this year... wow! Very impressive!


(I feel like a slacker...)


:)


Greetings from North Carolina, USA!

LuAnn zei

I used to make klosjes on Saturdays. After seeing your beautiful quilt, I'm going to get mine out and start making them again. Your quilt is just beautiful!

Marie-José H zei

Haha, mooi geschreven. Al je klosjes perikelen. Maar heel herkenbaar hoor. Zo zie je iets en denk je...nou, ik NOOIT...en voordat je het weet ben je overstag. En kijk nu wat een mooi resultaat. Hij ziet er geweldig uit.

Handmade by Mai zei

Een heel herkenbaar verhaal, alleen niet met klosjes. Het wordt een vrolijke quilt, nog even doorzetten en dan zitten alle klosjes aanelkaar

Annie zei

Weer zo'n leuk verhaal over de klosjes, ooit zal ik er ook één maken want hij is zoooo leuk.

Groetjes Annie

jolanda zei

Wat grappig hoe verslaafd je kunt raken aan iets waarvan je je vroeger niet kon voorstellen dat je het leuk zou kunnen vinden hé?
We hebben dus nog veel zaterdagen te goed... gezellig!!!
groetjes, Jolanda