Pagina's

zaterdag 10 september 2011

Van alles wat...All kind off things

Deze week ben ik over de helft van mijn klosjes, met deze 8 erbij staat het totaal op 351.
Maar het zal nog wel een hele tijd duren voor ze alle 700 klaar zijn...

This week I made 8 spoolblocks and I finished now 351 blocks. This means that I'm halfway now.
It still is going to take me a while till I finishes all 700 blocks...

Onze jongste is al heel blij met haar eerste sok, en nu mag ze wachten tot nummer 2 ook klaar is.

Our younghest is very happy with her first sock, but now she has to wait til number 2 is ready.
Mijn andere breiwerkje krijgt nu eerst voorrang want dit moet eind van de maand klaar zijn.
Dat wat er aan de zijkant zit komt ook nog aan de andere kant en dan moet er nog een rand omheen gebreid worden, zo moet het uiteindelijk een ovaal kleedje worden...als het goed gaat.

My other knittingwork has now my priority because I have to finish this one at the end of the month.
That what is sticking out is coming also on the other side, then I have to knit a whole border around and when everything is going well I get an oval tablecloth.
Verder heb ik nog heel wat meters gemaakt op mijn tulpenquilt. Het quilten in de ring wordt steeds gemakkelijker maar ik moet nog wel erg opletten.
Er zijn nu 9 van de 12 blokken klaar.

I also made a lot of meters on my Tulipquilt. Quilting in a hoop is still getting easier but I still have to concentrate a lot.
I finished now 9 out of 12 blocks.
Verder staat er een nieuw project op stapel. Deze stoffen heb ik gisteren binnengekregen van Gelrebloem.
Freda organiseerd een quilt along van dames die een Jacobs Ladder gaan maken.
Omdat ik eind van de maand, samen met de dames van de maandag bee, een cursus machinequilten ga volgen bij Marthje de Vries leek het me leuk om een quilt helemaal op de machine te maken en hem straks ook zelf op de machine te kunnen door quilten.
Zo vang ik 2 vliegen in 1 klap.
Dit wil niet zeggen dat ik niets meer met de hand maak...

I'm also starting a new project. These fabrics came yesterday by mail. Freda is organize a quilt along with lady's who're going to make a Jacobs Ladder.
Because I'm, on the end of the month, going to follow a class machine Quilting I thought it would be nice to make a quilt alone on the machine.
This doesn't mean that I won't make anything by hand.

Roos

11 opmerkingen:

Impera_Magna zei

Roos... you do such beautiful work!

Love the fabrics you have selected for the Jacob's Ladder quilt along! Your quilt is going to be beautiful!!!

Marie-José H zei

Zo bezige bij. je houdt van variatie dat is duidelijk. En gelijk heb je. Er zijn zoveel leuke handwerktechnieken....en ook andere leuke dingen:-) Die sok die is geweldig. Jammer dat ze op de 2e moet wachten. Maar je kunstbriewerk ziet er toch ook spectaculair uit. Bart's quilt is schattig. Inmiddels had ik al gestemd en het lukte niet nog een keer te stemmen. Waarschijnlijk had ik datmeteen moeten doen.
En dat project van die jacobsladder ga ik eens goed napluizen want die staat al een tijdje hoog op mijn wimmetjes lijst.....heb toch nog niks onder handen. Tjeetje wat een berichtje zeg, is een complete mail:-)
Oh ja, de It Takes Two heeft een hele bijzondere rand na de bonte border. Haha, kijken of ik het goed voor elkaar krijg.

Francien zei

Nou je bent zeker lekker bezig Roos.....zoveel op stapel en allemaal even leuk..heerlijk als de herfstdagen weer gaan beginnen om gezellig te freubelen...met zoveel projecten wordt het niet saai in iedergeval...groetjes Francien.

Lia T zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Lia T zei

Je bent zeker goed bezig zoveel projecten tegelijk.
Het quilten in de ring wil ik ook gaan proberen met mijn SBS maar ik stel het alsmaar uit een klus voor de winter maanden denk ik.
Ga nu nog even verder met de NI.

Suzanne zei

You have been busy! I love all your work. Well done.

Elly's freubel hoekje zei

Echt een manusje van alles
En elk project is op zijn manier super!
Veel succes met het afwerken ervan
Freubelgroet,Elly

Neferi zei

Lovely sock ;)

jolanda zei

Wat ben jij toch druk met van alles en nog wat hé? Leuk om het quilten af te wisselen met andere creatieve bezigheden zoals breien.
Het kleedje wordt prachtig... wat zal je moeder er blij mee zijn!
Die jacobsladder ziet er ook schitterend uit. Ga je hem in de bruin/beige tinten maken helemaal?

marion zei

wat een prachtige kleur sokkengaren.....leuke sok ook.jammer dat ze even moet wachten op de volgende.......

Guusje, zei

Wat een mooie klosjes en wat ga jij er veel maken, je sok is erg leuk geworden en je breiwerk wordt prachtig. Mooie lapjes ben erg benieuwd hoe het gaat worden en hoe je het werken met de machine zult gaan vinden.