Pagina's

zaterdag 17 september 2011

klosjeszaterdag......spool Sathurday

Deze week is weer hard gewerkt aan mijn klosjes, op een gegeven moment was ik door mijn voorraad heen en besloot ik dat ik eerst maar eens een paar rijen er aan zou zetten....en zo geschiedde...
Ik ben nu bezig om van de onderste rij de klosjes aan elkaar te zetten en dan kan die er ook aan.
Er zitten nu 15 rijen vast en dat zijn 300 klosjes, na deze rij nog 2 en dan ben ik op de helft....
Het lijkt al op te schieten maar ik weet niet meer hoe lang ik met die eerste helft bezig ben geweest.
O, ja, er zijn deze week 11 klosjes bijgekomen ( er zitten er al 7 in de lap ).

This week I worked hard on my spools, on a certain moment I had no precutted spools and I decided to put some rows together. From the bottomrow I must sew the blocks together and then it can join the rest.
At the moment I have 15 rows wich are 300 blocks, 2 rows mor and I'm halfway.
I'm making progress now but I have still a long way to go.
By the way...I finished 11 blocks last week ( 7 are already sewed on )

Gisteren was het ook weer FNS, ik had een hoop gepland maar het liep allemaal wat anders.
Ten eerste had ik weer veel te lang achter dit kastje gezeten ( zonde van de tijd ).
En ten tweede had ik de repen voor de 3-hoeken te smal gesneden en moest k ze er allemaal optekenen en dan pas snijden.

Yesterday it was FNS, I had planed a lot but it didn't work out.
At first I sat too long on the internet  and second I cut the strips for the triangels too small so I had to draw them one by one on the fabric befor cutting out.
Maar uiteindelijk kreeg ik wel wat aan elkaar, ik moest wel een paar keer wat uithalen omdat er een stofje verkeerd om zat en er moesten er een paar opnieuw omdat het spoeltje op was en ik dat pas na 5 driehoekjes merkte......

Finally I sewed a few things together, I had to unpick a few times because I had the fabric the wrong way up and I had to do some triangles again because my spool was empty and I noticed it after doing 5 pieces......
Ik ben er toen maar mee opgehouden, het was genoeg geweest. Volgende keer beter....;o)

At the end I stoped, it was enough. Hope that next time it all works out better;o)

Roos

13 opmerkingen:

Marie-José H zei

Wat een verademing om te lezen dat het bij anderen ook wel eens mis gaat;-)Je klosjeslap ziet er nu al heel leuk uit. Ik snap niet waar je het geduld vandaan haalt.

Impera_Magna zei

Your spoolblocks are looking GREAT!

I was tired last night and didn't get as much sewing done as I had planned... I stopped when I started making mistakes and went to bed.

Tomorrow is another day!

:)

Annemieke Price-Talen zei

Wat een mooie kleurige klosklap en al bijna op de helft. Plaatje om te zien.

Groetjes Annemieke.

Terray zei

Wauwie, wat een grote kloslap is het al geworden, dat zijn heel wat klosjes!!! Hier staat het klosjes gebeuren op een laag pitje.
Wat is Friday Night sew-in?? Deze term kom ik nu voor het eerst tegen.

Groetjes
Tertia

Guusje, zei

Wat wordt je kloslap mooi, prachtig en de repen ik blijf het knap vinden.

Lia T zei

Je gaat er toch nog wel mee verder?
Anders is het zonde van dei mooie stofjes.
Groeten

shez zei

well done Rose

Janet zei

Funny how Friday night sew in often involves unpicking....I think we must be tired after a long week. It's still fun ....

gerda kreatief zei

wow, wat leuk die klosjes. Hij wordt lekker groot. Je geeft mij weer inspiratie om met mijn eigen klosjes verder te gaan.

groeten, Gerda

Suzanne zei

Well done, the spool blocks look fantastic sewn together in rows! I have to say unpicking is not my favourite thing to do but sometimes it is necessary. I can't wait to see more of your spools all sewn together.

jolanda zei

Ja dat kun je wel eens zo hebben hé? Dan gaat ineens van alles mis. Dan kun je er maar beter mee stoppen... volgende keer met frisse moed weer verder.
groetjes, Jolanda

Tania zei

Roos ¡es un quilt precioso¡ ¡cuanto trabajo¡ mucho ánimo.
Un beso

marion zei

wat een prachtige klosjeslap........heel heel mooi........