Pagina's

dinsdag 27 september 2011

Huiswerk....Homework

Maandag ben ik met een cursus Machinaal Quilten bij Marthje de Vries begonnen.
Het was een erg gezellige en leerzame middag geworden.
Na de nodige uitleg en een aantal voorbeeldquilts bekeken te hebben konden we aan de slag.
We zijn met de eerste proeflap begonnen en hebben vooral geoefend in het aan- en afhechten.
Aan het eind van de les kregen we ook het nodige huiswerk mee.

I started Monday on a class Machine quilting at Marthje de Vries.
It was a pleasant and instructive afternoon.
After we saw some examples and the necessary explanations we could start.
We started with our first trialflap and we especially practised to attach and tie off the thread.
At the end we got some homework for the next time.
Ik ben vanmiddag al lekker aan de slag gegaan en heb de eerste vakjes al opgevuld.
Ook ligt de proeflap voor maandag al klaar. Dan gaan we meanderen.
Ik heb er nu al zin in.

This afternoon I started and filled out the first sections.
I also prepared the trialflap for next week.
Then she learns us how to meander.
Can't wait.

Roos

6 opmerkingen:

jolanda zei

Leuk zo'n cursus zeg! Dat wil ik ook nog wel eens leren.
Zo te zien gaat het jou al heel goed af! Dat meanderen dat is toch van die krulletjes? Dat vind ik ook zo mooi!

Jane in Wales zei

Wat een leuke cursus!
Moeten de beer en de aap nu nog langer wachten op hun sterrenquiltje..? ;o
groetjes
Jane

Heleni zei

Dit ziet er geweldig uit Roos. Meanderen is ook erg leuk om te doen. Ik pas het ook regelmatig toe in mijn quilts.
Succes verder.

groet Heleni

Marie-José H zei

Het ziet er nu al prima uit voor een oefenlap. Haha ik heb nogal wat oefenlappen gemaakt en die zijn allemaal voor ons Fleurtje:-)

Francien zei

Dat heb je al goed gedaan Roos...meanderen vind ik altijd heel mooi om te zien in quilts en leuk om te doen...succes verder...lekker oefenen...groetjes Francien.

Miny zei

Dat is ook nog mijn plan om die cursus te volgen, maar jij hebt al een mooi begin.

Groeten Miny