Pagina's

zaterdag 24 september 2011

..en toen was het alweer zaterdag.......and then it was Saturday again

Pfff, bijna het einde van een drukke week.
Ik had deze week een aantal late diensten en vandaag nog een nachtdienst en dan....3 dagen vrij.
Nou wil dat niet zeggen dat ik niks quilterigs heb gedaan.

Pfff, almost the end of a busy week.
I had a few late shifts and today a nightshift and then....3 days off.
This doesn't mean that I didn't do any quiltthings.
Ik ben begonnen met het uithalen van mijn Jacob Ladder blokken.
Ik had er 3 af, helemaal schots en scheef en zelfs na een aantal keren uithalen was het niks dus uiteindelijk heb ik toch maar besloten om ze uit te halen en met de hand in elkaar te zetten.

I started unpicking my 3 Jacob Ladder blocks.
They were all higgledy-piggledy, even after a few times unpicking so I decided to make them by hand.
Ook heb ik mijn eerste herfstquiltje al opgehangen, nou ja, eerste, ik heb er nog maar ééntje en daar zal het dit jaar denk ik wel bij blijven.

I also hang up my first autumnquilt, well, first, my only one.
Aangezien ik door mijn klosjes voorraad heen was moest er deze week weer getekend en geknipt worden, maar deze keer werd ik afgeleid.
Als ik klosjes knip maak ik tegelijkertijd ook losse 4-kantjes die in een apart koffertje verdwijnen maar vandaag had ik er eens in zitten graaien en ja, daar bleef het niet bij.

Since I had no pre-cut spoolblocks I had to stock up but this time I was distracted.
When I'm cutting spoolblocks I also cut out little square's, I put those in a little case.
Today I was grabbing in those little squares.
Er werden weer wat kleine four-patches genaaid.

I sew a few four-patches.
Uiteindelijk moet het zoiets worden.....een postzegelquilt.
Ik ben hier eigenlijk toevallig mee begonnen, ik had van de ecru stof per ongeluk ook vierkantjes geknipt en uit de gekleurde lapjes kwam vaak ook een extra vierkantje en die verdwenen allemaal in een koffertje met het idee om er ooit een postzegelquilt van te maken.
Nou ja, dat 'ooit' was iets eerder dan gepland....

Finaly this must become a poststampquilt.
I started this accidentally, I cutted from the light fawn fabric squares while I didn't need them and sometimes I have left from the other fabrics a little square.
They all dissapeared in a little case, planning, sometimes, making a poststamquilt out of them.
Well ' sometimes' came early...
Gelukkig zijn er ook nog een paar klosjes afgekomen.

I also finished a few spoolblocks as well.

Roos

1 opmerking:

Impera_Magna zei

Wow... you've been busy! Some year, I think a postage stamp quilt will be happening... love your spoolblocks but you know that! :)

I had to un-sew my first Jacob's Ladder block... I kept looking at it and looking at it until I finally figured out that I had reversed the fabrics... the print fabric was the ladder and the solid the background... and I wanted it the other way... *lol*

Seam rippers sure do come in handy, yes?