Pagina's

zaterdag 13 augustus 2011

Hard werken in de vakantie?...Working hard in my holidays?

Ja, hard werken in de vakantie, maar dan niet "gewoon" hard werken natuurlijk maar "leuk" hard werken.

Yes, working hard in my holidays, not ` just` hard work but `fun` hard work.
Allereerst heb ik stof voor de rand om Linda´s Quilt gekocht, het witte randje heb ik er later nog bijgedaan.

At first I bought fabrics for the border around Linda´s Quilt, the white fabric I added later.
Hiervoor had ik al besloten dat er nog een rand aan moest komen wilde ik er een mooie maat van maken.
Ik moet de bloemen nog appliceren en dan kan die er ook aan.

Before that I decided that I had to make another row if I wanted a decent measure.
I only have to applicate the flowers and then I can sew it on the rest.
Natuurlijk zijn er weer de nodige klosjes bijgekomen, 9 deze keer.
Ik geloof dat ik nu de 300 ben gepasseerd.

Of course I made me a few spollblocks, 9 this time.
I think I passed the 300 now.
En eindelijk heb ik mijn omslagdoek af. Ik heb het idee dat ik er maanden mee bezig ben geweest maar als je op dunne naalden breit dan mag je al blij zijn dat er een centimeter bijkomt als je er een hele avond aan gewerkt hebt.

And finally I finished my shawl. I had the idea that I knitted for months but when you´re working with such thin neadles you must be happy with one inche at a night.
Ik kon het natuurlijk niet laten om meteen weer met iets nieuws te beginnen. Dit keer wordt het een kleedje voor ons Mam. Zij is in september jarig en echt wel toe aan iets nieuws op tafel.
Het wordt het ovale kleedje links boven.

Of course I couln´t resist to start something new immediately. This time it´s a tablecloth for my Mother. She has her birthday in September and this is what she asked for.
I´m making the oval one left above.
Van een restje garen ben ik ook nog een nieuw zakje voor mijn mobieltje aan het breien.
Nou, ik vind dat dit wel genoeg is voor mijn eerste vakantie week.

From a left over I´m knitting me a new pouch for my mobile phone.
Well, I think I did enough for my first holidayweek .

Roos

10 opmerkingen:

Jasmijn zei

Nou volgens mij heb jij een heerlijke quilt en knutselvakantie!!
Veel plezier verder hoor.
Groetjes van ons allemaal

jolanda zei

Lekker hé? Tijd genoeg hebben om de dingen te doen waar je zo'n plezier in hebt!
Voor het kleedje van je moeder heb je niet zo heel veel tijd wanneer het in september al klaar moet zijn. Hopelijk is ze eind september jarig en niet al in de eerste week hahaha.
veel plezier nog!
groetjes, Jolanda

Heleni zei

Roos, wat laat je weer mooie werkjes zien. Hou je eigenlijk wel vakantie? hahaha.
Het quilt vind ik super vrolijk. Mooi met het witte randje ertussen.
Het kleedje voor je moeder wordt helemaal geweldig, zo te zien. Knap hoor.

groet Heleni

marion zei

heel heel hard werken in de vakantie.........maar wel leuk werken...........

Dear Jo zei

Goed werk, bezige bij :))))))))))) Het ziet er allemaal heel mooi en soms ook kleurrijk uit. Volhouden!!!

Mascha zei

Jeetje, wat ben jij goed bezig. Het ene project is nog leuker dan de ander.
Groetjes Mascha

Hennie zei

Jij vind het wel genoeg, ik vind dat je echt super veel hebt gedaan je bent goed op dreef.
Het ziet er allemaal super leuk uit, de randen om je quilt vind ik ook er mooi dat kleine witte randje doet het ook erg goed.
Fijne zondagavond en geniet nog van je vakantie Hennie.

Eica zei

Fijne vakantie heb jij! Wat een priegelwerk dat nieuwe kleedje...

Marie-José H zei

Jeetje wat een bezige bij ben je zeg. Ga je nog wel naar bed? In elk geval heb je nu wel heel wat te showen op je blog en dat is voor ons natuurlijk wel heel leuk.

Gerry zei

Wat een ijver! En dat in je vakantie. De quilt voor Linda is schitterend. En je brei-creaties: geweldig.
Gerry