Pagina's

dinsdag 5 juli 2011

Dear jane

Als ik aan mijn Sjaantjesblokjes zit te werken denk wel eens hoe luxe wij het nu hebben. Onze blokjes worden met de mooiste stofjes gemaakt en de beste materialen om die heerlijke daglichtlamp maar niet te vergeten terwijl er vroeger toch heel anders genaaid werd, stofjes van oude kleren en licht waarbij wij nu niets zouden zien. Respect voor al die quiltende vrouwen die ons voorgingen.

When I'm working on my Dear Jane blocks I'm sometimes thinking of the luxury we have those days. Our blocks are made of the finest fabrics, the best materials and those daylightlamps, don't forget them. In former days they sew in an other way, fabrics from old clothes and light at what we see nothing by these days. respect for all those quilting women.


Deze maand zijn er weer drie blokjes bijgekomen en de teller staat nu op dertien blokjes in totaal.

Last month i finished three blocks that makes thirteen in total.

A-11: Pebble's Protest
A-12:Framed Fancy
A-13:Starlight-Starbright


Vanmiddag nog een paar uurtjes werken en dan ga ik vanavond weer wat stofjes bij elkaar zoeken voor de volgende blokjes.

I have to work this afternoon for a few hours and tonight I'm starting on my new blocks.

Groetjes en een fijne dag.....Greetings and a nice day....Roos

11 opmerkingen:

Sue W ♥ zei

your blocks looks gorgeous, love blue and white, are you doing all the blocks in that colourway?

jolanda zei

Wat een mooie blokjes! Ik heb ook zo'n zin om eraan te beginnen en net als jij ook in blauw/wit. Maar eerst moet ik nog heel wat stofjes verzamelen natuurlijk.
Ja gelukkig hebben wij het nu heel wat makkelijker hé? ;-)
groetjes, jolanda

Impera_Magna zei

Lovely blocks... I admire your patience!

I like to think I'm carrying the quilting tradition forward and admire our foremothers for making such lovely quilts without modern conveniences.

Guusje, zei

Wat een mooie blokken heb je gemaakt en je hebt helemaal gelijk we hebben het nu erg luxe in vergelijking met toen.

Francien zei

Schitterend zijn je blokjes Roos...en je hebt helemaal gelijk...als je de prachtige quilts ziet van heel vroeger met de hand gemaakt meestal zonder patroon of dure linialen... mallen...supervlugge naaimachines met alle steken erop etc.....nou ja...alles eigenlijk wat ons het quilten makkelijker maakt...daar heb ik zeker respect voor ....maar goed...jouw blokjes zijn ook super...hoe je die puntjes zo mooi op elkaar krijgt....ook respect hoor!!
groetjes Francien.

Nardy zei

Mooi blokjes Roos! Het staat ook prachtig dat blauwe in het frisse groen. Groetjes Nardy

Dear Jo zei

Mooie blokjes, Roos!!!! Grappig, ik heb ook zo vaak gedacht aan Jane toen ik nog blokjes aan het maken was voor mijn Baby Jane. Het is nu al zo moeilijk, laat staan zonder alle luxe. Precies zoals je zegt. Ik vind het een mega prestatie van Jane, maar ook iedere keer weer van onszelf. Wat een project!!! Er komt nu, na het patchen, ook maar geen einde aan het quiltwerk :(((( Maar we houden vol!!! Op een dag is ze af.

Marie-José H zei

Je hebt volkomen gelijk. We hebben grote luxe in de stofjes. Maar ik vind het wel fijn hoor dat we die luxe hebben. Mijn eerste deken was een echte resten deken. Nu is het toch wel wat makkelijker.
Je DJ ziet er erg mooi uit.

Mascha zei

Wij hebben het zeker nu erg goed met al die mooie stofjes. En Roos, je hebt weer drie prachtige blokjes gemaakt met hele mooie stofjes.
Groetjes Mascha

Hennie zei

Je sjaantjes blokjes zien er prachtig uit, ik vind hem super in het blauw ! ! !
Groetjes Hennie.

Joyce zei

Roos wat groeien er bij jou PRACHTIGE blokjes in je tuin!! Wat voor mest gebruik jij?
:o))