Pagina's

zaterdag 11 juni 2011

klosjeszaterdag....spools Saturday

Afgelopen week zijn er weer dertien klosjes bijgekomen, en nu moeten er weer allemaal nieuwe geknipt worden want ik ben helemaal door mijn voorraad heen.

Last week I finished thirteen spoolblocks and now I have to cut  a whole new stock.
Laatst realiseerde ik me dat ik al 2 1/2 jaar quilt en nog geen zomerquilt heb liggen...dat kon toch niet.
Dus naar de winkel en zomerstofjes uitgezocht, 140 blokken gesneden en een quilt uitgelegd op mijn "designvloer".

Recently I realized that I'm quilting 2 1/2 years and that I have no summerquilt...how could that happen.
So I went to the store to buy me some summerfabrics, cut out 140 blocks and layed them out on my "designfloor".

Ik heb mijn naaimachine maar eens opgezocht en ben aan het naaien gegaan......Ik hoor mezelf nog roepen dat ik op de machine quilten maar niks vind....en heb in 1 avond de hele top aan elkaar gezet.

I looked for my sewingmachine and started to sew....I still hear myself saying that I don't like quilting by machine.....and finished the top in one night.
 De volgende dag heb ik de achterkantstof en de tussenvulling gekocht toen ik van mijn werk kwam en moest er natuurlijk diezelfde middag gesandwiched worden. s'Avonds was ik daarmee klaar en ben ik gelijk al een stukje gaan doorquilten, het is nog niet helemaal perfect maar ja....je moet ergens beginnen.

The next day I bought the fabric for the back and ofcourse I starten sandwiching when I came home from work. After dinner I started to quilt it on the machine, it isn't perfect yet but one have to start somewhere.

Ik hoop hem eigenlijk dit weekend af te krijgen zodat ik hem maandag avond mee kan nemen naar het werk.
Misschien heb ik dan nog wat verloren minuten om er de bies verder aan te zetten.

I hope that I can finish it this weekend so I can take it with me on Monday when I have to work late. Maybe I find me some lost minutes to start finishing the binding,

Groetjes en een fijn weekend.....Greetz and a great weekend....Roos

12 opmerkingen:

Heleni zei

Leuk Roos, een zomerquilt. Leuke stofjes heb je uitgezocht.

groet Heleni

Opoe gea zei

Wat een leuke zomerquilt word dat
mooie kleuren
Groetjes gea

Impera_Magna zei

What summery colors... looks like you're going to have a lovely snuggle-able quilt! Congratulations on your progress....

Still in love with your spool blocks...

jolanda zei

Dat gaat echt vreselijk snel zo op de naaimachine hé? En het ziet er zo lekker fleurig uit!
groetjes, jolanda

Mascha zei

Wow, in één dagje de top al af. Goed bezig!
Hij ziet er lekker vrolijk en zomers uit.
Je klosjes zijn ook weer top.
Groetjes Mascha

Guusje, zei

Wat een klosjesproduktie deze keer en wat zijn ze weer mooi. En je zomerquilt zo vrolijk mooi hoor en ook al zo snel. Veel plezier bij het afmaken.

Marcha zei

Hihi, ja ik vond het ook niets, maar ga het steeds leuker vinden om op de naaimachine te patchen. Inderdaad: het kan zoveel sneller in elkaar gezet worden! Als we maar netjes en precies blijven werken he! ;o)

cathy zei

Hi Roos, your quilt summer has fresh and sunny color... make me a lot of fun! Simply wonderful!
Quilt by machine may not like it, but it's really fast!
Ciao
Cathy

marion zei

wow wat en tempo, maar wel leuk een zomerquilt.......

Marie-José H zei

Zo zeg, petje af. In een dag een top af. Doe maar ruig:-) En ik maar denken dan ik al snel ben met mijn moedertje's quilt. En met die kleurtjes wordt het ook echt een zonnige quilt.

Erica zei

Nou, dat noem je met recht een top-in-een-dag! Leuke kleurtjes zijn het. Is ie al af inmiddels?

Joyce zei

Eens even kijken..in 1 avond een top maken.
De volgende dag achterkantstof kopen EN sandwichen EN beginnen met quilten.
En AANSTAANDE maandag wil je de bies eraan zetten!

BOINK.............