Pagina's

woensdag 25 mei 2011

leesbril......reading glasses

Na een weekend nachtdienst en de maandagmiddag bee had ik gisteren een "rakdag". Lekker op de fiets van het een naar het ander om boodschappen te doen.
Eén van de boodschappen was mijn nieuwe leesbril. Ik weet dat er velen onder ons zijn die daar niet aan willen maar ik ben erg blij met m'n nieuwe brilleke. Eindelijk zie ik weer wat ik doe, hoef ik geen moeilijke stunts meer uit te halen om een draad door de naald te doen en kan ik meteen iets lezen als ik dat wil.
Gisteren heb ik daarom ook mijn boek van Jinny Beyer er maar weer eens bijgepakt. In het hoofdstuk "Working with Symmetries" leer je hoe je met één blokje een heleboel patronen kunt maken.

After nightshift in the weekend and the monday afternoon bee I had my shoppingday yesterday.
On my bike from shop to shop, I love it.
One of the things I got were my new reading glasses. I know that not everyone wants them but I'm happy with them. At last I can see what to do, no longer all kind of tricks to get the thread through the needle and I can read whenever I want. Yesterday I also worked in my book of Jinny Beyer. At the chapter "Working with Symmetries" you learn how to create from one primary cell a lot of patterns.


Ik had vanmorgen ook maar weer eens onze oudste haar quilt in de wasmachine gegooid, ik mocht hem alleen maar uitwassen als hij s'avonds zeker weer droog zou zijn. Het mooie van deze quilt vind ik dat je de kleuren van de achterkant er zo mooi doorheen ziet.






This morning I washed the quilt of our eldest, I had to promise that when I wash it it will be dry that same day. What I like the most about this quilt is that you can see the collors of the backside through the black and white from the front.













Het was mijn eerste quilt die ik alleen maakte en ik vind hem nog steeds fantastisch.

It was the first quilt I made all by myself and I still think it's gorgeous.

Groetjes...Greetings, Roos

8 opmerkingen:

marion zei

ik ga mijn variofocus bril vandaag halen...ben heel benieuwd en vind het reuze spannend..........

Neferi zei

Yes, is it gorgeous.

jolanda zei

Nou zonder leesbril zou bij mij alles scheef aan elkaar komen denk ik hihihi.
Je eerste quilt is heel erg mooi, kan me voorstellen dat je er enorm trots op bent. En leuk ook dat je dochter er zo blij mee is hé?
Groetjes, jolanda

ria vogelzang zei

Hiephiephoera voor de leesbril!!! :)) Ik ben ook lid van de "fanclub", hoor! En gelukkig maar, anders zou ik geen "steek" zien.........
En je eerste quilt is inderdaad een plaatje!!
Geen wonder dat je oudste er zo van houdt!

Impera_Magna zei

This quilt is gorgeous... and I love that the backing colors show thru like that!

Dear Jo zei

Dit is leuk. Ik maakte precies zo'n quilt als jij maakte voor je oudste, voor mijn zoon in allerlei blauw en ecru tinten. Het was voor mij mijn derde quilt. Ik vind hem nog steeds heel mooi en die van jou vind ik ook prachtig.
Enne....zonder mijn varifocale bril kan ik ook niet handwerken, hoor. Na twee staar operaties ging het lezen en handwerken niet meer zonder. Ik vond het lastig om er aan te wennen, maar nu weet ik niet beter en ben ik heeeel erg blij met mijn brilletje. Veel plezier met je nieuwe bril. Nu geniet je dubbelop van al het moois dat je in de vingers neemt :)))))

Erica zei

Wat een uitkomst hè, zo'n brilletje.......Mooie eerste quilt!

Grit zei

Der schwarz- weiße Quilt sieht unglaublich schön aus.
Liebe Grüße Grit