Pagina's

zaterdag 30 april 2011

Koninklijke klosjes....royal spools

Vandaag een koninklijke klosjes up-date. Gisteravond waren er op ons project een aantal cliënten niet thuis en daarom was het een stuk rustiger dan normaal op een vrijdagavond , dus.......zijn er ook weer een aantal extra klosjes uit het blikje gekomen. Acht in totaal deze keer.

Today a Royal spool up-date ( we are celebrating Queensday ).
Last night a few cliënts on our project weren't at home so we had a quit evening at work and......therefore I finished a few extra blocks.
Eight in total this time.

Als mijn klosjes aan het einde van de week klaar zijn worden ze netjes gestreken en verhuizen ze naar een groter blik daarin worden ze bewaard tot ze in aan elkaar gezet worden.

When my spools are ready at the end of the week I'll iron them neatly and they are moving into a bigger tin. They stay in there till I'll put them together.



Zoals je hier ziet ben ik al voorzichtig begonnen met het in elkaar zetten van de top, nou ja, eigenlijk is het nog niet meer dan een iets groter blok van tien kleine klosjes.

As you see I started carefully to put some of the little blocks together, in fact it's nothing more than a bigger block consisting of ten little blocks.



Voor de stofjes van het klosje gebruik ik scrap-bags en vaak bleef er een extra vierkantje over, dat verdween dan weer in een ander bakje tot ik op een keer van de lichte stof ook vierkantjes had gesneden, stom natuurlijk, maar gesneden is gesneden. Tot ik in een tijdschrift een quilt tegenkwam van kleine vierkantjes....en jawel hoor, er was weer een nieuw project bij. Zoiets gebeurt gewoon, zonder dat je er erg in hebt, gek hé?

I use scrap-bags for the spools and sometimes I had a few little squares to much. Then, one day, I cut a lot of squares out of the light fabrics. Stupid me!!!  But there I found a patern in a magazine whit little blocks and suddenly I had a new project. That happens accidentally, isn't that funny.

Iedereen nog een gezellige koninginnedag...... greetings, Roos

10 opmerkingen:

Annelies zei

al die ideetjes in je hoofd hé! Bij mij gaat het net zo;ik ben nog maar een beginnend patcher, maar zie nu al dat dit een heuse verslaving gaat worden, en ik hou ook m'n restjes keurig bij,je weet nooit! Er spelen ook al flink wat ideetjes door m'n hoofd! ;-)

Impera_Magna zei

I love your spool-blocks... they're going to be an amazing quilt when you're finished!

Have a wonderful day!

Quiltendewilma zei

haha... Ja dat gebeurt vanzelf!! We kunnen er helemaal niets aan doen. Er is gewoon te veel moois op de wereld om te maken...
;o)

katrien zei

Succes met de klosjes en het nieuwe project.

Guusje, zei

Mooie klosjes heb je gemaakt, het wordt al een hele stapel en ja de vierkantjes ook al zo leuk en een goed idee voor de restjes.

Cybele's patch zei

Fijn he zo'n project waar je eindeloos aan kunt werken, geen haast, geen druk, gewoon ontspannen. En zoals bij elke quiltster volgt uit elk project een nieuw project want je kunt toch geen restjes zomaar weggooien?

Marcha zei

Hey Roos, leuk dat ik je blog heb gevonden, wat een mooie dingen maak jij zoal! Ik kom je zeker vaker bezoeken! Veel succes.

Jane in Wales zei

Ja, die nieuwe dingen komen zich zomaar aandienen, en voordat je het weet zit je er midden in!
Ze worden trouwens heel erg leuk!
groetjes
Jane

Francien zei

Heerlijk toch al die idee-tjes hè Roos?!...Je klosjes worden prachtig en ook je tas is heel mooi geworden...ritsluitingen?? ik begin er niet meer aan...groetjes en alvast een fijn zonnig weekend...Francien.

marion zei

ik heb bewondering voor je, je hebt echt elke week klosjes. Ik sla geregeld een update over omdat ik het niet red. Goed van je....