Pagina's

zaterdag 2 april 2011

klosjes, kippen en meer......spools, chickens and more.



Afgelopen week is de top van mijn kippenquiltje af gekomen. Hij hangt hier al de hele week omdat ik nog iets met de rand wil maar niet weet wat...

Last week I finished the top of my chickenquilt. He hangs here all week because I want something with the border but I don't know what...




Vorig jaar heb ik bij Marja een cursus quilten op de machine gevolgd.
Ik had na een paar lessen al in de gaten dat dit niet mijn ding is dus de rest van de blokken zijn gewoon met de hand afgemaakt.
De blokken die ik af had had ik al aan elkaar gezet maar ik miste iets tot ik een tijd geleden bij iemand ook een tulpenquilt zag en zij had er andere blokken tussengezet, dat leek me wel wat.

Last year I took a course machinequilting with  Marja. After a few lessons I knew that this is not my thing so I finished the remaining blocks by hand and put it all together.
I still was missing  something untill I saw another tulipquilt at someones blog. She puts different blocks between it, that sounds like a good idea.



En dan zit er niets anders op dan het hele zaakje weer uit te halen en opnieuw te beginnen.

There is nothing for it but to take it all apart and start again.




Natuurlijk zijn er deze week ook weer de nodige klosjes bijgekomen, tien in totaal. Zien jullie die drie , die al gezellig aan elkaar zitten? Die heb ik afgelopen dinsdag gemaakt toen ik met een collega bij ons koppelproject moest gaan werken. Als zij vergadering hebben gaan wij bij hen helpen en andersom, alleen is het bij hen altijd erg rustig in de middag dus tijd genoeg om een paar klosjes inelkaar en aan elkaar te zetten.

Of course I made some spoolblocks last week, ten in all.
Do you see, three are already put together, I made them last Tuesday.
I had to work with my colleague at another project and we had not much to do so I had time to put some blocks together.


Hier zien jullie mijn hele voorraad blokjes het zijn er al honderdendrie intussen en ik heb al een blokje van tien aan elkaar gezet .
Ik denk er over om toch al grotere blokken te maken en ze dan tussentijds aan elkaar te zetten.

This is my whole stock, onehundredthree in total, and I already put a block of ten together.
I'm planning to make greater blocks so I can meanwhile put it all together.



Iedereen een fijn weekend...everyone have a great weekend,

Roos

11 opmerkingen:

Neferi zei

Oh dear, I like the chickenquilt :).

Quiltendewilma zei

Prachtige tulpen, klosjes en heerlijke kippen...
Ik ben helemaal in de kippen de laatste dagen..
Ineens een nieuwe verslaving erbij geloof ik.
Kippen...

Impera_Magna zei

Oh.. Mr. Chicken is just too darling!

Looks like you've got a bit of work ahead of you, Roos... you do such lovely work.

Love the spool blocks and the fact that you carry a kit with you to work on whenever you have a few minutes.

marion zei

wat een heel erg leuk kippenquiltje is dat....

gerda kreatief zei

mooie kleuren die klosjes, en dat kippen quiltje is ook schattig, met die bengelende pootjes!
Wat was er mis met de tulpen????
groetjes

Guusje, zei

Wat een leuke kippenquilt is dat. Succes met de tulpenquilt en het opnieuw in elkaar zetten al vond ik hem zoals hij was ook mooi. En dan de klosjes mooi hoor en je hebt er al erg veel.

Mascha zei

leuk, dat kippenquiltje.
En weer van die mooie klosjes erbij.
Groetjes Mascha

Mieneke zei

Zo, jij hebt een productieve week achter de rug!
Wat een heerlijk kippenquiltje, geweldig die bungelende pootjes!
Ik snap helemaal wat je bedoelt met de machine werken, ben wel benieuwd wat voor blokken je er tussen gaat zetten!
Groetjes!

a.niza zei

Loving your spool blocks! I would love to try hand piecing as well. Looking forward to see your spool block quilt.

Janovi zei

Thank you for stopping by my blog! I love your blog too. The chicken is so cute and I am sure your spool block will be lovely. Can't wait to see the outcome. xoxo

Adriane zei

Wat maak jij een leuke dingen, vooral Linda's bloementuintje, daar word ik helemaal vrolijk van, zulke mooie kleuren!!

Groeten,
Adriane. (naaimandje)