Pagina's

dinsdag 26 april 2011

Een ingeving....a brainwave

Ik had net tijdens de thee het laatste stukje aan mijn tulpenquilt gezet en toen hij af was en ik hem zo bekeek dacht ik :" die kleuren passen ook mooi bij mijn aardbeien."
Zo'n 25 jaar geleden had ik bij de " Libelle" een borduurpakket van een groot tafelkleed besteld met een aardbeienrand eraan.
Regelmatig werd er aan gewerkt maar regelmatig lag hij ook jaren in een zak te wachten tot ik weer eens aan hem zou denken.


I just put the last piece on my tulipquilt while drinking my tea and when I finished it and looked at it I thought :" The collors would match my stawberry's."
About 25 years ago I orderd a embroderykit of a big tablecloth with a strawberry border.
On a regular base I worked on it and in the meantime it sometimes waited years for me to think of it again.





En nu kreeg ik dus een ingeving....zou het niet.......kleurt het wel......kan het .......mag het......
Volgens mij moet het kunnen als ik het geborduurde op en ondergrond stof zet. Of op plakvlies strijk? Wat denken jullie?
Alle tips en ideeën zijn welkom.





And so I had a brainwave......will it fit....are the collors right....can I.....may I....
I think it will work if I sew the brodery on fabric. Or iron it on vliezeline?
What do you think?
All hints are welcome.



Groetjes .....Greetings  Roos

15 opmerkingen:

Annelies zei

dit wordt prachtig! ;-)

Opoe gea zei

Dit lijkt mij heel goed bij elkaar passen
Ik zou het doen
Bijpassend ondergrond stofje erbij, heel mooi
Groetjes Gea

marion zei

wat een prachtig borduurwerk.........oooh ik kwijl hier helemaal.........

Neferi zei

Oh dear, it´s perfect :)

cathy zei

Your quilt is beautiful, I love it!
I would choose to sew your beautiful embroidery on the fabric!
thank for your visits!
ciao
Cathy

Guusje, zei

O dit past er geweldig mooi bij ik zou het zeker bij elkaar gebruiken. Hoe je het moet doen weet ik eerlijk gezegd niet zeker, ik stitch altijd op stof met plaklinnen.

jolanda zei

Jeetje hoe toevallig dat het zo goed bij elkaar staat hé? Nou ik zou het doen hoor! Misschien zou ik rond het patchwork gedeelte eerst nog een dunne rode rand maken zodat het rood van de aardbeitjes wat meer opgehaald wordt nog.
groetjes, jolanda

Mascha zei

Dit is er voor gemaakt. Prachtig.
Groetjes Mascha

Francien zei

Zooooo...nou dat staat toch hartstikke goed Roos??!! het past helemaal perfect met die kleurtjes zo...ook ik zou tussen het patchwork en je geborduurde rand een dunne rode rand van een van de stofjes uit je tulpenquiltje maken...en misschien als afsluiting na de pracht aardbeitjes rand ook...ben benieuwd hoe je het gaat doen...en vlieseline is genoeg voor het geborduurde denk ik maar...groetjes Francien.

Jane in Wales zei

Hoe is het mogelijk, die twee zijn voor elkaar gemaakt! Prachtige kleuren.
groetjes
Jane

Dear Jo zei

Mooi, hoor!!!!

Els zei

Ik vind het super!! Gewoon doen!

Hennie zei

Volgens mij passen je borduurwerk en top prima bij elkaar hoor, dit wordt erg mooi ! ! !
Succes groetjes Hennie.

Paula Louceiro zei

Thank you for your visit and coment in my blog. Your blog is so beautiful!!!

Terray zei

Wat mooi je tulpenquilt! En die aarbeienrand past er perfekt bij! Gewoon doen!
Succes ermee

Groetjes
Tertia