Pagina's

woensdag 16 maart 2011

Wat kan het leven heerlijk zijn

Gisteren was zo'n dag dat er niks mis kon gaan.
Allereerst was het heerlijk weer en ik had de hele dag vrij dus dat begon al goed.
Ik had alleen een hele berg kleren op de badkamer liggen.
Onze dochters hadden hun kasten opgeruimd, het zijn er maar twee, dochters dan en aan mij de taak om die stapel weg te werken.
Dus met een beker thee, een stofschaar en een lege doos op een krukje was de stapel in no-time gereduceerd tot drie vuilniszakken en een doos stof, knopen en andere dingen die van oude kleren komen.


Yesterday was a day that nothing could go wrong.
First of all the weather was beautiful and I had a day off.
I had only in the bathroom a load  of clothes.
Our two daughters clears out their wardrobes and it's on me to clear it up.
So with a cup of tea, a pair of cissors and an empty box I reduced it into three refuse sacks and a box with fabrics, buttons and other stuff you can get out of clothes.

Toen ik later achter de computerging zitten zag ik dat ik bij Marion een speldenkussentje had gewonnen.
Leuk als je iets met de post toegestuurd krijgt, dus dankjewel Marion ik zal het met liefde maken en er goed voor zorgen.
En ik had een vraag op het prikbord gezet of iemand wist waar het boek Tessellations van Jinny Beyer te koop was. Nou dat werd me ook in de schoot geworpen er zijn verschillende mensen die het in de kast hebben staan en er niks mee doen en het wel aan mij wilden verkopen.
Dus een dezer dagen valt er een zwaar pak op de mat ( nou ik hoop maar dat ze aanbellen, zonde om met zo'n boek te gooien.)

When I sat at the computer I saw that I won a pincussion from Marion. I love it when I get something by mail so thank you Marion I will put it together with love and take good care for it.
I also put a question on the prikbord if someone knowes where I can buy the book of Jinny Beyer Tessellations. It seems that a lot of people had it and wants to sell it to me.
So one of these days I got the book in my possession.


Afgelopen week was ik begonnen aan de kippen van  Bep en ik had alleen nog maar de poten af maar wat kun je daar leuke dingen mee doen zeg.
Dit onze oudste met een paar kippenpoten in haar neus.

Last week I started with the chickens of Bep I only did the legs but you can do great things with them.
This is our eldest daughter with a pair of chickenlegs in her nose.


Verder kwam deze week mijn allereerste sok af.
Ik had hem door mijn moeder laten "keuren" en ja hoor hij werd goedgekeurd dus nu kan ik met de volgende beginnen.
Mijn moeder breide vroeger voor alle vier mijn broers alle sokken dus een ervaringsdeskundige bij uitstek.

I also finisht my first sock.
I let my mother inspect it and she approved it so I can go on with the next one.
My mother knitted in former day all the socks for my four brothers so she is a hands-on expert.

Ja en wat doe je verder met zo'n mooie dag?
Ik ben nog even met mijn moeder gaan wandelen, ze zit momenteel in een rolstoel en komt de deur bijna niet uit dus maar even naar het park. Deed ik vroeger met de kinderen en nu is mijn moeder aan de beurt, ooo waar zijn al die jaren toch gebleven , heb nog even in de tuin gewerkt en aan mijn rupsje gewerkt.
En verrassing......hij is klaar op het label na, dat gaat er vanavond op en dan kan hij in de wasmachine.
In het weekend breng ik hem weg en dan laat ik hem ook op mijn blog zien.

What else can you do on such a beautiful day?
I went with my Mother to the park, she is sitting in a wheelchair at the moment and sits most of the time inside. I used to do this with our children and now its my Mothers turn, ooo where are all those years past by, I worked in the garden for a little time and worked on the little catterpilarquilt.
And surprise.....I only have to make a label and then it's finisht .
Next weekend I bring it to his new owner and I'll show it on my blog.

Groetjes Roos

6 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Heerlijk, wat heb jij een gezellige dag gehad!
Goede sok zeg! En goedkeuring van een breisokdeskundige!!!!! ;) Super!! (mijn eigen breisokdeskundige - ook moeder, dus - moet die van mij ook altijd keuren..... ;) ......)
Geniet ze nog vandaag en pas maar op dat die kippenpootjes niet blijven plakken....... hihi!

gerda kreatief zei

Wat een mooie sokken, uit dat boekje heb ik vorig jaar ook voor het eerst sokken gebreid. sindsdien heb ik er al 3 paar gemaakt. Zelfs de dochters wilden een paar hebben...(Ik moest er niks van hebben vroeger toen ik 16 was!)
Duidelijke beschrijving in het boek, alleen brei ik met 4 pennen i.p.v. 5.
Nu de andere nog! succes

Heleni zei

Jeetje, wat heb je veel 'werk' verzet gisteren. Dan heb je vast een voldaan gevoel gehad.
Wat fijn dat je nog een moeder hebt om even met haar te gaan wandelen...wees zuinig op haar.
Trouwens, wat heb je een prachtige dochter!!

groet Heleni

Neferi zei

Congrats for your fine socks. It´s nice to live happy days, at least sometimes :).

marion zei

heerlijk van dat soort dagen......

Mascha zei

Echt een heerlijke vrije dag.
Groetjes Mascha