Pagina's

dinsdag 1 maart 2011

Nachtdienst

Afgelopen twee nachten nachtdienst gehad.
Ik doe dat maar af en toe  maar ik ben niet iemand die er goed tegen kan, heb daarna echt weer een paar dagen nodig om weer in mijn gewone ritme te komen.
En toch vind ik het heerlijk.
Het is dan zo stil op straat, zelfs midden in de stad, en af en toe sta ik gewoon naar de sterren te kijken.
Het mooiste is het als de vogels dan ook nog zingen.
Vanmorgen was dat al om een uur of drie.
Nog even en dan is het s'morgens al vroeg licht en dan is het heerlijk om om een uur of vijf op het bankje buiten een kopje thee te drinken en te genieten van een nieuwe dag, het liefst met een quiltwerkje onder handbereik.
Afgelopen nacht weer lekker aan mijn speelkleed gewerkt, er hoeft alleen nog maar doorgepit te worden.
Natuurlijk wordt er s'nachts ook gewerkt, bij ons kunnen de cliénten oppiepen wanneer ze hulp nodig hebben en natuurlijk zijn er ook nog een aantal huishoudelijke klusjes die voor de nachtdienst zijn maar tussen door heb je soms wel even tijd om even je ogen dicht te doen of wat te handwerken of gewoon te genieten.
Waar vind je tegenwoordig nog zo'n job?


Past two nights I had night duty, I don't do that often but I love it. It's so quiet, even in the city, and I enjoy looking at the stars.
I love it more when the birds are singing and last night they sang at 3 am.
In a few months, when it's early light, I sit at 5 am. on the bench with a cup of tea and some quilting by hand enjoying the new day.
Last night I did some quilting on my little caterpillar too.
Of course I have to work too in the night, our cliënts can call us at any time for help and I have to do some housework  but in the mean time I also have time to shut my eyes for a while or do some quilting.
Where do you find such a job these days?


Groetjes Roos

3 opmerkingen:

Impera_Magna zei

I don't do it often but I like being awake in the dark hours of the morning... so very quiet and I feel as if I'm the only one in the world awake... even though I know I'm not..

Wodanseikeblaadjes zei

Oei, klinkt allemaal weer heel bekend, maar ik ben echt geen nachtdienst mens meer. Ik draag nu mijn dienst om 23.15 graag over! Weer sterkte met het omschakelen!
Groetjes, Jose

marion zei

geen idee maar ik zou het vreselijk vinden, ik zou er denk ik ook niet tegen kunnen.......