Pagina's

maandag 28 maart 2011

Maandagmiddagbee.......Monday afternoon bee

Vanmorgen heb ik eerst eens lekker uitgeslapen. Ik had het hele weekend vroege diensten en als er dan ook nog een uurtje nachtrust vanaf gesnoept wordt.. nou daar word ik niet blij van.

This morning I was late out of my bed. I worked the  whole weekend early shifts and because we have a summertime one night was one hour shorter, this makes me not happy.


Gisteravond heb ik het speldenkussentje dat ik van Marion heb gekregen afgemaakt. Leuk hé!  Zien jullie ook die leuke speld die er ook bij zat?
Dank je Marion, als dank komt er een dezer dagen een vlopje naar je toe.

Yesterdat evening I finished this pincushion that
Marion gave me. Isn't it cute. Do you see the heartshaped pin , it came along with the pincussion.


Vandaag is er ook nog een blokje van mijn DJ afgekomen. Het is blokje H-8 Eaton's Crossroads. Ik zet er meteen de sashings aan en zet alles in elkaar, ik wil graag meteen zien hoe het wordt.

Today I finished another block of my DJ. It's block H-8 Eaton's Crossroads. At the same time I put the sashings on and put it all together.





Het ziet ernaar uit dat ze elkaar wel mogen...

I think they like each other..





En ja hoor.. het klikte meteen met de andere blokjes en er ligt weer een tevrede lapje... wachtend op al die andere leuke blokjes die er nog gemaakt moeten worden.

They hit it of well and a satisfied patch(?)....waiting for all those other nice blocks I have to make.




s' Middags op de bee hebben we verder gewerkt aan de Lone Star van Tonnie. Het middenstuk is klaar en nu zijn we bezig met de tussenblokken.
Klaske had de effen puntjes gesneden en deed de catering, Marja en Nettie hebben de gestreepte puntjes op de machine genaaid, Jet heeft alles op maat gesneden en afgetekend en ik ben begonnen met de punt inelkaar te zetten.
Aan het eind van de middag was alles gesneden en al een heleboel genaaid.

 In the afternoon at the bee we worked on Tonnies lone star. The middlepeace is finished and now we are working on the between (?) blocks. Klaske cut the plain tips and did the catering , Marja and Nettie sew the striped tips on the sewingmachine, Jet cut and marked off everything and I  started sewing it together.
At the end of the afternoon everything was cut and a lot was sewed.


Het was weer een drukke dag dus ik denk dat ik dadelijk met mijn breisok en een beker thee op de bank kruip en vanavond weer eens vroeg onder de wol kruip.

It was a busy day so I crawl on the sofa with a cup off tea and my knittingwork and tonight I go to bed early.

Groetjes roos...greetings Roos

11 opmerkingen:

marion zei

wat is hij mooi geworden. En een vlopje dat vind ik een erg leuke verrassing. Kan nu wel schrijven dat het niet hoeft ( dat hoeft het ook niet) maar het is wel erg leuk..........Spannend...dank ej wel

gerda kreatief zei

Wat een kleurenexplosie die Lone star. Schitterend. Zijn helemaal mijn kleuren.
En de D.J. ziet er ook schattig uit. Daar begin ik nog maar niet aan. Lijkt me hééééél veel werk;-)))Knap gedaan en zo netjes....!

groetjes

Impera_Magna zei

Beautiful blocks you're working on... they look great together!

The Lone Star is amazing...

It's chilly and rainy here... a cup of tea and curling up on the sofa sounds like an excellent idea to me!

Heleni zei

Mooie blokjes al voor de DJ Roos. Leuk werk hè...

groet Heleni

Neferi zei

Yes, the pin is cute :).

Lone star is awesome, so much work to do, I presume....

I don´t like the summertime weekend either...can´t sleep well.

Have a nice day.

Mieneke zei

Wat een mooie Lone Star! Ook die vulling tussen de punten is wel erg origineel! Mooi hoor. En ook het blokje van de DJ. Past er weer mooi bij.
Ik hoop dat je lekker uitgerust bent...
Groetjes! Mieneke

Wodanseikeblaadjes zei

Mooie projecten heb je gemaakt!Lekker verder uitrusten..., ik doe met je mee!
Groetjes, Jose

ria vogelzang zei

Mooi speldenkussen (en een prachtige lid-cactus! ;)....) En je Dear Jane lijkt al heel mooi zo. Doet me denken aan die van mij, die al heel lang weer ligt te wachten op aandacht......
Fijne dag!

Hennie zei

Wat een mooi speldenkussen en je hebt een goed begin met je DJ.
De lone star ziet er erg fleurig uit, zo te zien verveel je je niet succes ! ! !
Groetjes Hennie.

Guute zei

Prachtige lone star! Maak je de quilt met de hand of met de machine?

Francien zei

Zoooo Roos...die Lone Star...prachtig zeg...moet effe niet aan ale puntjes dieop elkaar moeten treffen denken...wat een "werk"maar wel heel mooi....leuk speldenkussen en speld en je blokjes zijn ook mooi gemaakt...je bent een bezig bijtje hoor!! succes met alles verder....groetjes Francien.