Pagina's

donderdag 17 februari 2011

speldenkussentje en sokken

Gisteren maar meteen met een Cathedralblock begonnen.
Tjeetje wat is dat een gepriegel maar wel leuk.
Er zit best wel veel stof in één blokje en ik had nog een hoop stof liggen van een tas waar ik ook mee bezig ben.
Het simpelste wat ik ervan kon maken was een speldenkussen en zie hier het resultaat...
Niet slecht zou ik zo zeggen, zo scheef als wat maar toch....niet slecht.
Ik zal nog veel moeten oefenen voor ze naar mijn zin zijn.
Zo kwam ik gisteren dus ook nog mijn " tas to be " tegen.


De stof had ik vorig jaar in Eindhoven op de stoffenmarkt gekocht .
Het middenstuk zijn stroken die met de machine aan elkaar gezet moesten worden, dan snijden en weer naaien.
Ik vond het niet zo'n sucses, ik krijg dan die kruispuntjes niet naar mijn zin maar dat zal ook wel een kwestie van oefenen zijn.
Hoewel, met de machine zal wel nooit zo mijn ding worden.
Toch maar even de hengsel gesneden en er vlies tegen gestreken en toen was het al weer tijd om mijn quiltspulletjes op te ruimen.
Nog even met de familie voor de "buis".

Maar dan zit ik ook niet stil, net als de rest van handwerkend Nederland ben ook ik aan de sokken begonnen.
Ik liep al langer met het idee rond en ik had het vroeger ook al wel eens gedaan, dus garen gehaald, pennen erbij gezocht en pikken maar..
Het is de bedoeling dat het een soort van afzaksokken worden.
Ik ben niet helemaal dol op de kleur maar dit was het hipste wat ze bij ons verkochten.
Hopelijk hebben ze in Zwolle wel leuke kleurtjes want de meiden hebben hun zinnen ook op ( in ieder geval ) één paar sokken gezet.

Yesterday I made my first Cathedralblock and it turned into a pincushion.
It is not quite how I want it to be but when I keep my hand in practice......
I am also busy whit a bag.
Mostly on the sewingmachine but that is not my thing.
In the evening when we sit with the family in front of the tv I am knitting a pair of socks.
It seems that everyone who does needlework in the Netherlands is knitting socks at the moment.
This pair is for me but our two girls want some too.

Iedereen weer een fijne dag en de groetjes,
Roos

7 opmerkingen:

Marie-José H zei

Voor een eerste oefenprojectje vind ik het helemaal niet gek uitzien. Het zijn toch ook lastige blokjes.

Heleni zei

Erg leuk hoor die speldenkussentjes. Ja dat is een heel gedoe voor je een 'raampje' klaar hebt.

groet Heleni

marion zei

kijk eens bij wolhalla (internet en beurs in zwolle) er gaat een wereld voor je open.....

gerda kreatief zei

Wat een leuke speldenkussentjes.En ook zulke vrolijke kleurtjes. Knap gedaan.
Vorig jaar heb ik ook mijn eerst paar sokken op de pennen gezet. moet zeggen dat het me erg mee viel en ook leuk om te doen. Een klein projectje voor ertussendoor. Inmiddels al 3 paar gebreid. Onlangs kreeg de oudste dochter van een vriendin te horen dat ze zulke leuke sokken aan had (moet je nagaan... 17 jaar). Ik blij natuurlijk en ook een beetje trots.

groeten

Impera_Magna zei

Lots of folks on this side of the big pond are knitting socks too... wish I could... getting arthritis in my hands in my advanced age!

Jane in Wales zei

Leuke speldenkussentjes! En zo gezellig - sokken breien!!
groetjes
Jane

soyee zei

Leuk dat je aan sokken bezig bent. Inderdaad zal er op de beurs van alles op dat gebied te vinden zijn.
Voor je tulpentop (die ik nu niet zo gauw kan vinden) is er nog alle hoop. Veel succes daarmee.