Pagina's

zondag 6 februari 2011

Rupjes,vogeltjes en klosjes

Vandaag was zo'n dag dat ik niks moest maar mijn familie wel. De jongste moest helpen op de open dag op haar school, de oudste had nog huiswerk en had het in haar hoofd gehaald om haar kamer ( alweer ) te veranderen en DH moest vanuit de wijkraad naar de receptie van de prins.
Tja, wat zal ik dan eens doen vandaag????
Te beginnen bij Rupsje nooitgenoeg,ik ben verder gegaan met al het fruit dat het kleine beestje naar binnen werkte, de vormen had ik van de week al geappliceerd maar er moesten nog steeltjes en blaadjes bij.
Ik vond het appliceren al een gefriemel maar borduren is nooit niet zo mijn sterkste kant geweest ( behalve kruissteekjes dan). Maar daar had ik dan maar eerder aan moeten denken.
Nou moet ik zeggen dat ik best tevreden ben over het resultaat.
Ik moet nog 2 1/2 aardbei en dan kan ik aan het volgende blok beginnen.
Het gedeelte met al het andere lekkers wil ik op transferpapier doen, net zoals de vlinder. Of ik er de tekst ook nog bij doe weet ik nog niet...Hij hoort er eigenlijk dan wel bij....Ik zie nog wel.
Doordat gisteren de up-date van de klosjes was heb ik nu een stok achter de deur om daar toch ook weer eens wat meer aan te gaan doen dus heb ik er nog maar een aantal geknipt. Overmorgen moet ik een paar uur op een ander project gaan werken omdat ze daar dan een vergadering hebben en daar is het s'middags een stuk rustiger dan op ons project. Tja, en niks doen is niks voor mij.
Ik had nog een klein blikje liggen en daar passen mooi 10 geknipte klosjes, een klein klosje garen en een inklapbaar schaartje in dus dat mag dinsdag mee.

Kwam er vandaag ook nog een vogeltje aangevlogen.
Hij had zeker gezien dat er nog niemand zijn intrek had genomen in het vogelhuisje op het kleinste kamertje.
Misschien komt hij wel kijken of het een geschikt huisje is voor zijn gezinnetje en komt zijn vrouwtje binnenkort er ook nog bij.
We wachten af.
Ik had vandaag ook nog een blokje voor mijn Sjaantje willen knippen maar ...helaas dat moet op een andere dag.

Nou vanavond duik ik lekker met mijn breiwerkje en een kop thee op de bank en zo is er weer een zondag om.
Wat de rest van de week gaat brengen....dat zien we wel, ik moet in ieder geval een paar dagen werken maar er is vast nog wel ergens tijd om links en rechts eens een steekje te doen.

Groetjes Roos



Geen opmerkingen: