Pagina's

zaterdag 5 februari 2011

Klosjesdag en Sjaantje

Zaterdag de vijfde dus klosjesdag en een update van mijn Dear Jane.
Begin vorig jaar hadden we het op de cursus over de Dear Jane. Ik was er helemaal weg van en zei dat ik die ooit nog eens wilde maken.
Het bleek dat Marja er al eens aan begonnen was en er helemaal niks aan vond dus zo ging ik s'avonds met een dikke map naar huis waar het hele patroon in zat.
Nou, ik vond het geweldig en van wat restjes maakte ik een blokje om te kijken of dat friemelwerk me wel wat leek, ik was meteen verkocht.
Twee weken later op de cursus vertelde ik dat ik toch echt de Dear Jane wilde gaan maken en kreeg ik de map zomaar mee!
Ik doe er toch niks mee en ik heb hem ook gekregen dus nu is hij van jou. DANK JE, DANK JE, DANK JE.
Er missen alleen een paar bladzijden dus ook een paar blokken maar die heeft een lieve lezeres van het prikbord ( dank je Clara ) me toen eens gestuurd.
Ik vind het nog steeds een heel gefriemel en ben met één blokje wel een paar dagen bezig maar vind het nog steeds GEWELDIG om er aan bezig te zijn.
( Is natuurlijk ook geen kunst als er nog maar 8 blokjes af zijn.)

Mijn andere "grote" project is een klosjesquilt.
Ik weet nog wat ik de eerste keer dacht toen ik er eentje bij iemands blog zag, ik snapte niet wat iemand er aan vond om zoveel dezelfde blokjes te maken. Maar ja, een mens zit nou eenmaal raar in elkaar dus ik zwichte ook, zucht.
De blokken van de zwart-witte quilt heb ik grotendeels in mijn vrije minuten op het werk gemaakt en toen die af waren moest ( hier wilde ik een streep doorhalen maar dat lukte niet) wilde ik iets anders hier hebben liggen en toen kwam ik vanzelf bij de klosjesquilt uit.
Ik heb daar nou een koffertje liggen met een aantal voorgesneden klosje en naaigerei.
Op het moment gaan de blokken van rupsje nooitgenoeg mee maar als die klaar zijn zijn de klosjes weer aan de beurt. Er zijn er nu 45 af en dat waren er meer dan ik dacht.

Groetjes Roos

1 opmerking:

Quiltendewilma zei

Prachtige sjaantje en klossen!!

Zo ik vind 0 reacties zo sneu...
;o)