Pagina's

zondag 23 januari 2011

Een GIMMETJE en een AFFO


In september Ga Ik bij Marja Day Lilies van Jinny Beyer Maken.
Ik wil hem wel in andere kleuren maken en had eergisteren het boek van haar geleend om te kijken wat ik voor stoffen nodig heb.
Nou dat is nogal wat maar ik heb nog even de tijd om alles precies uit te zoeken.
Waarschijnlijk wordt het iets van blauw, groen en bruin/beige.
Is het geen scheetje, nou ja eigenlijk een flinke scheet want hij wordt 200.5cm bij 223,5 cm.
Mijn vorige "grote"was "maar"130 cm bij 225 cm.

Dat was Julia's Zwart-Witte.
Het oorspronkelijke patroon is Lobsters Dance van Jacqueline de Jonge, maar langzaam aan veranderde het een en ander.
Eigenlijk is de zwarte rand afgewerkt met puntjes, die eerst helemaal verdwenen en daarna kwam er nog een randje blokjes aan. Maar toen gebeurde het, in een vlaag van verstandsverbijstering
besloot ik de achterkant op te leuken met roze en licht-blauwe blokken.
Het was eigenlijk de bedoeling om hem in die kleuren te maken maar ik wist toen nog niet hoe ik dat aan moest pakken ( ik zat toen geloof ik net een dikke maand op de beginnerscursus ). Ik had het in mijn hoofd gehaald dat dat een verassing moest blijven dus zat ik vaak op zolder te naaien met de kookwekker binnen handbereik zodat alles was opgeruimd als ze thuis kwam.
En het was flink doorwerken want ik wilde hem voor haar 15de verjaardag af hebben en dat waren krap 11 maanden, en alles met de hand. Het was de bedoeling dat ik alles in één keer zou doorpitten, zoals het hoort maar dat liep anders.
Marja zou mij helpen met sandwichen maar die was op vakantie en ik kreeg die blokken maar niet precies op elkaar. Nou ben ik een ongeduldig tiepje dus dan maar eerst de voorkant en toen die klaar was ( helemaal in the ditch ) heb ik de achterkant er op de hoekjes opgespeld zodat de blokken voor en achter precies op elkaar vielen en daarop heb ik met een sjabloon er bloemen opgemaakt.

Achterkant

Ik ging alleen door de bovenste stoflaag ( van de onderkant) en de tussenvulling, biesje erom en net op tijd klaar.
Voorkant
Het mooiste is dat als je hem in het licht houdt dat je de roze en blauwe kleur door het wit ziet schemeren.
Ze is er overigens erg gelukkig mee.

Groetjes Roos

Geen opmerkingen: